عصر بازار

بدلیل تحولات منفی غیرمنتظره

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان را کاهش داد

عصر اعتبار- صندوق بین‌المللی پول با اشاره به تحولات منفی غیرمنتظره در برخی بازارهای در حال ظهور (به ویژه هند) و افزایش ناآرامی‌های اجتماعی، پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان را کاهش داد.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، صندوق بین‌المللی پول در بیانیه جدید خود با اشاره به تحولات منفی غیرمنتظره در برخی بازارهای در حال ظهور (به ویژه هند) و افزایش ناآرامی‌های اجتماعی، پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان را کاهش داد اما اعلام کرد که رشد اقتصاد جهان احتمالاً تثبیت خواهد شد.

    حالا طبق این تخمین‌های جدید پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی جهان از 2.9 درصد در سال 2019 به 3.3 درصد در سال 2020 برسد و در سال 2021 هم به 3.4 درصد افزایش پیدا کند. در این پیش‌بینی رشد اقتصادی 2019 و 2020 نسبت به پیش‌بینی قبلی (ماه اکتبر) .1 درصد کاهش یافته است و برای سال 2021 این میزان 0.2 درصد کمتر شده است.

    صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: وضعیت مبهم تجارت، تنش‌های ژئوپولیتیکی و تنش‌های غیرمنتظره در بازارهای کلیدی در حال ظهور، بر رشد فعالیت‌های اقتصادی جهان فشار وارد کرد و به‌ویژه تولید و تجارت در نیمه دوم 2019 با مشکل مواجه شد.

    طبق این بیانیه صندوق بین‌المللی پول، تشدید ناآرامی‌های اجتماعی در برخی از کشورها چالش‌های جدیدی به وجود آورده است. همچنین بلایای طبیعی مانند طوفان‌های دریای کارائیب و خشکسالی و آتش‌سوزی در استرالیا، سیل در شرق آفریقا و خشکسالی در جنوب آفریقا، به این چالش‌ها افزوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی