عصر بازار

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر:

انتظار بازگشت رونق دوباره به بازار طلا و جواهر

عصر اعتبار- رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر از رونق دوباره بازار طلا و جواهر با معافیت جدید مالیاتی اصل طلا خبر داد.

انتظار بازگشت رونق دوباره به بازار طلا و جواهر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، یکی از مشکلاتی که همواره صنف طلا و جواهر با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، بالاخره پس از تلاش‌ و پیگیری‌های بی وقفه اتحادیه فروشندگان و سازندگان  طلا و جواهر، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده ماده 28 این لایحه با 158 رای موافق با معافیت اصل طلا، جواهر و پلاتین از مالیات بر ارزش موافقت شد.

    بر اساس بند ب این ماده اصل طلا، جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور، معاف از مالیات است.

    در همین راستا، ابراهیم محمدولی؛ رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر در گفتگو با ایبِنا در اینباره اظهارداشت: خوشبختانه با معافیت اصل طلا، جواهر و پلاتین از مالیات بر ارزش افزوده موافقت شد. بی شک در این زمینه نباید از تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان امور مالیاتی، اتحادیه های کشوری و ... غافل شویم.

    وی افزود: همانطور که صنف طلا و جواهر همواره در مسیر و چارچوب قانون حرکت کرده، پس از این تصمیم میز همینطور خواهد بود. این موضوع از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب شد و در مرحله بعدی طرح و تایید این موضوع توسط شورای نگهبان است و تا زمانی که از سوی دولت به سازمان امور مالیاتی بخشنامه نشود، صنف طلا و جواهر به مانند قبل عمل خواهد کرد.

    رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، ادامه داد: صنف طلا و جواهر آمادگی هرگونه همکاری و خدمات در چارچوب قانون را دارد. محمدولی درباره مزیت این تصمیم برای مصرف کنندگان، گفت: در طول سال های اخیر به دلیل دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اصل و فرع طلا، مصرف کنندگان رغبتی برای خرید مصنوعات طلا نداشتند و این اتفاقی که افتاد، باعث می‌شود تا تنها اجرت و سود طبق قانون مشمول مالیات شود و اصل طلا معاف باشد که این عاملی است تا اشتیاق و قدرت خرید طلا افزایش یابد.

    به گفته وی، با این روند، به تبع شاهد رونق بازار و خرید و فروش در بازار طلا و جواهر خواهیم بود. همچنین فعالان این صنف نیز در تلاش هستند تا با همکاری با اتحادیه دوباره بازار به رونق قبلی خود بازگردد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو