عصر بازار

جزییات حداقل دریافتی کارمندان و بازنشستگان در سال ۹۹

عصر اعتبار- نایب رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۹۹ تاکید کرد: حقوق دریافتی هیچ فردی در سال آینده نباید کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد.

جزییات حداقل دریافتی کارمندان و بازنشستگان در سال ۹۹
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد در تشریح مصوبات نشست کمیسیون تلفیق، گفت: براساس مصوبه کمیسیون حقوق کارمندان در سال آینده 15 درصد افزایش می‌یابد به گونه‌ای که حقوق هیچ یک از کارمندان و بازنشستگان کمتر از 2 میلیون و 800 هزار تومان نباشد.

    نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس بند الف تبصره 12 لایحه بودجه دولت مکلف است در سال 99 افزایش ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر از قبیل اعضای هیات علمی، قضات و کارکنان کشوری و لشگری شاغل در تمامی دستگاه‌های اجرایی و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی و حقوق بازنشستگان را به گونه‌ای انجام دهد که پس از اعمال افزایش حقوق به میزان 15 درصد مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی (برای کارکنان رسمی و پیمانی) و قرارداد ماهیانه (برای کارکنان قرارداد کار معین و کار مشخص) به نسبت مدت کارکرد و حکم حقوقی بازنشستگان متناسب سنوات خدمت قابل قبول از 28 میلیون ریال کمتر نباشد.

    وی اظهار داشت: بر اساس این مصوبه تفاوت تطبیق موضوع ماده 78 قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق، بدون تغییر باقی بماند و مابه التفاوت ریالی منابع مندرج در حکم کارگزینی (برای کارکنان رسمی و پیمانی) و قرارداد ماهیانه (برای کارکنان قرارداد کار معین و کار مشخص) نسبت به مبلغ 28 میلیون ریال به تفاوت تطبیق مذکور اضافه می‌شود. این تفاوت تطبیق برای شاغلین مشمول کسر کسور بازنشستگی است.

    نماینده مردم در مجلس دهم گفت: طبق این مصوبه حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین، حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و سایر حقوق بگیران دستگاه‌های اجرایی و صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی و مستمری‌ها و سایر حمایتی‌های متناسب با آنها معادل افزایش ضریب ریالی به میزان 15 درصد افزایش می‌یابد. نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1399 کل کشور ادامه داد: علاوه بر افزایش 15 درصدی حقوق بازنشستگان در سال آینده، حقوق آنها در همسان سازی حقوق نیز رشد خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی