عصر بازار

اعلام شروط مددجویان کمیته امداد برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: داشتن گواهی مهارت درجه یک از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای توسط مددجویان، از شروط اصلی برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی است.

اعلام شروط مددجویان کمیته امداد برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که با حضور علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شد، حرفه‌آموزی مددجویان تحت حمایت را از برنامه‌های اصلی این نهاد برای توانمند شدن جامعه هدف دانست و گفت: داشتن گواهی مهارت درجه یک از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای توسط مددجویان، از شروط اصلی برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی در راستای توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای آنان است.

    رئیس کمیته امداد گفت: مددجویان تحت حمایت و دانش آموختگانی که سابقه حمایتی در این نهاد دارند، جامعه هدف این تفاهم‌نامه هستند.

    وی اضافه کرد: ارائه لیست مراکز شبانه‌روزی و اعلام ظرفیت به کمیته امداد به تفکیک استان، بیمه کارآموزان معرفی شده در کارگاه‌های سازمان، ارائه مشاوره هدایت آموزشی شغلی به کارآموزان، برگزاری آزمون ارزشیابی و سنجش مهارت بر اساس تقویم و برنامه زمان‌بندی سازمان و ارائه گواهی صلاحیت شغلی و حرفه‌ای در صورت موفقیت در آزمون، از جمله تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این تفاهم‌نامه است.

    بختیاری با اشاره به تعهدات کمیته امداد در تفاهم‌نامه گفت: انجام نیازسنجی آموزشی و شناسایی شغل، پرداخت هزینه‌های قانونی در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، حمایت تسهیلاتی و تجهیزاتی از مددجویان آموزش‌دیده در راستای ایجاد اشتغال، از تعهدات کمیته امداد در قالب این تفاهم‌نامه است.

    مدت اجرای این تفاهم‌نامه به مدت 3 سال بوده و در صورت توافق طرفین قابل تمدید است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی