عصر بازار

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس :

اخذ مالیات از خانه و خودروهای لوکس با هدف فقرزدایی است

عصر اعتبار- عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اخذ مالیات از خانه و خودروهای لوکس را راهکاری معقول برای فقرزدایی و حمایت از نیازمندان عنوان کرد.

اخذ مالیات از خانه و خودروهای لوکس با هدف فقرزدایی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، روح اله بابایی صالح با بیان اینکه باید گام‌های موثر برای فقرزدایی و حمایت از نیازمندان برداشته شود،  گفت: مصوبهاخیر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 99 مبنی بر اخذ مالیات از خانه و خودروهای لوکس راهکار و روشی معقول برای فقرزدایی،  حمایت ازنیازمندان و محرومان و ساماندهی حاشیه شهرها است.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفتگو با خانه ملت با یادآوری اینکه برای تحقق اخذ مالیات ازخانه و خودروهای لوکس باید اراده لازم در مسئولان ذیربط به وجود آید،  افزود: اینکه مبلغ حاصل از مالیات در اختیار بسیج سازندگیقرار می‌گیرد اقدامی مناسب است زیرا بسیج صداقت لازم را در هزینه‌کرد منابع برای مناطق محروم خواهد داشت.

    عضو فراکسیون ولایی مجلس ادامه داد: انتظار می‌رود این مصوبه محقق شود تا بتوان بخشی از مشکلات نیازمندان را مرتفع کرد.

    نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی در توضیح چگونگی شناسایی خانه و خودروهای لوکس،  گفت: با نظارت و رصد بهراحتی می توان آنها را شناسایی کرد البته برخی خانه‌های خالی که صاحبان آنها در خارج از کشور زندگی می‌کنند جزو خانه‌هایلوکس هستند و باید از آنها هم مالیات اخذ و منابع حاصله را در مسیر حمایت از جوانان و نیازمندان هزینه کرد.

    بابایی صالح یادآور شد: با اخذ مالیات از خودرو و خانه‌های لوکس و خالی می‌توان گامی جدی برای بهبود وضعیت محرومان برداشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی