عصر بازار

ماده ۲۶ لایحه مالیات بر ارزش افزوده زمینه‌ساز فساد و تبعیض اداری است

عصر اعتبار- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ماده ۲۶ لایحه مالیات بر ارزش افزود در صورت تصویب زمینه ساز فساد و تبعیض اداری در بدنه اجرایی دولت می‌شود. قاعده منطقی این است که تمام نهادها و سازمان‌های اداری در مسائل مربوط به حقوق، دستمزد و استخدام دارای قانونی واحد باشند.

ماده ۲۶ لایحه مالیات بر ارزش افزوده زمینه‌ساز فساد و تبعیض اداری است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره مستثنی شدن سازمان امور مالیاتی از قوانین اداری، مالی، استخدامی و مقررات عمومی دولت با تصویب ماده 26 لایحه مالیات بر ارزش افزوده، گفت: ماده 26 لایحه مالیات بر ارزش افزود در صورت تصویب زمینه ساز فساد و تبعیض اداری در بدنه اجرایی دولت می‌شود. قاعده منطقی این است که تمام نهادها و سازمان‌های اداری در مسائل مربوط به حقوق، دستمزد و استخدام دارای قانونی واحد باشند.

    وی ادامه داد: درحال حاضر برخی دستگاه‌های دولتی همچون وزارت نفت که در گذشته از برخی قوانین مربوط به حقوق و دستمزد مستثنی شده‌اند، مشکلاتی به وجود آورده‌اند. پول نفت که برای پدران آن‌ها نیست که می‌خواهند پول بیشتری دریافت کنند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به اینکه دلیل دولت برای پافشاری جهت تصویب ماده 26 لایحه مالیات بر ارزش افزوده، چیست، گفت: استدلال دولت‌ها از گذشته این بوده که در جاهایی مانند گمرکات و سازمان امور مالیاتی که احتمال فساد و زد و بند وجود دارد، حقوق و مزایایی زیاد اهرمی بازدارنده برای کارکنان در جلوگیری از تخلف آن‌ها است.

    وی ادامه داد: استدلال دولت اشتباه است. بهترین اقدام برای جلوگیری از تخلفات این چنینی سیستمی کردن و حذف کاغذ بازی است.

    حسینی کیا در پایان تاکید کرد: ماده 26 لایحه مالیات بر ارزش افزوده، سدی در برابر شفافیت است. این درحالی است که بسیاری از مشکلات کشور به دلیل نبود شفافیت عملکردی دستگاه‌ها است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی