عصر بازار

داستان‌های استارتاپی تعریف می‌شود

حضور ۸ شرکت سرمایه‌گذار کشورهای مسلمان در ایران

عصر اعتبار- رییس شبکه فن‌بازار ملی ایران از حضور ۸ شرکت سرمایه‌گذار کشورهای مسلمان در نشست سرمایه‌گذاری ۲۰۲۰ خبر داد و گفت: برای اولین بار از سوی سازمان کشورهای D۸ به دبیرخانه دائمی این گروه که در ایران مستقر است، بودجه ۲۰ هزار یورویی اختصاص داده شد.

حضور ۸ شرکت سرمایه‌گذار کشورهای مسلمان در ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، میلاد صدر خانلو در نشست خبری امروز کشورهای گروه D8 را سازمانی جهت بهبود موقعیت‌ کشورهای در حال توسعه در اقتصاد جهانی، متنوع‌سازی و ایجاد فرصت‌های جدید در روابط تجاری، افزایش مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها در سطح بین‌المللی و فراهم آوردن استاندارد زندگی بهتر بین 8 کشور دانست.

    وی 8 کشور عضو این گروه را شامل کشورهای بنگلادش، مصر، اندونزی، ایران، مالزی، نیجریه، پاکستان و ترکیه دانست که این گروه از سال 1996 در شهر استانبول ترکیه تشکیل شد.

    صدر خانلو صلح به جای درگیری، گفت‌وگو به جای مقابله را از شعارهای این گروه نام برد و یادآور شد: کشورهای این گروه به دلیل پراکندگی جغرافیایی از آسیا تا افریقا و دارا بودن یک هشتم جمعیت جهان، بازار مناسب و بزرگی برای فروش و انتقال فناوری‌ها و تکنولوژی‌های کاربردی هستند؛ از این رو این گروه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

    برگزاری نشست سرمایه‌گذاری فناوری

    معاون دبیر نشست شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای D8 گفت: یکی از رویدادهای گروه D8 برگزاری نشست سرمایه‌گذاری فناوری (TIM 2020) است که از سوی دبیرخانه دائم آن در ایران و در محل پارک فناوری پردیس اجرایی می‌شود.

    وی اولین دوره این رویداد را در سال 2017 به میزبانی ایران و در محل پارک فناوری پردیس دانست و اظهار کرد: در این نشست بیش از 20 صندوق جسورانه و 200 نفر سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر حوزه فناوری حضور داشتند.

    صدرخانلو ادامه داد: در این رویداد سه تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت شناسا با صندوق جسورانه از مالزی و انجمن جهانی سرمایه‌گذاران فرشته از ترکیه، ادغام و سرمایه‌گذاری به میزان 22 میلیون دلار در صنعت گردشگری کشور و پایه‌ریزی ایجاد شبکه میان صندوق‌های جسورانه کشورهای عضو D8 بود.

    وی با اشاره به رویداد TIM 2020 خاطر نشان کرد: دومین دوره "نشست سرمایه‌گذاری فناوری" (Technology Investment Meeting)  در دو روز 15 و 16 بهمن ماه جاری در محل پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

    اخذ بودجه برای دبیرخانه دایمی D8

    رئیس شبکه فن‌بازار ملی ایران و مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس از اخذ بودجه‌ای برای دبیرخانه دائم این گروه خبر داد و افزود: این بودجه از طرف سازمان D8  به مبلغ 20 هزار یورو است که به منظور اجرایی‌سازی  برنامه‌های آتی این دبیرخانه در نظر گرفته شده است.

    به گفته وی، این اولین بودجه این دبیرخانه است و در صورت تایید عملکرد آن این بودجه در سال‌های آتی پرداخت خواهد شد.

    صدرخانلو یکی از برنامه‌های دبیرخانه گروه D8 در سال 2020 را برگزاری رویداد جایزه انتقال فناوری (Technology Transfer Award) دانست و یادآور شد: اعطای این جایزه با هدف تشویق کشورهای اسلامی جهت انتقال فناوری، ترغیب همکاری بین کشورهای عضو و همکاری‌های سازنده شرکت‌ها و سازمان‌ها تعیین شده است.

    معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای D8 اضافه کرد؛ با توجه به تصمیمات شورای راهبری این نشست، موضوعات اصلی برگزاری نشست 2020، پیگیری مصوبات گذشته و شناسایی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری تعیین شده است.

    حضور شرکتهای سرمایه‌گذار خارجی در ایران

    رییس شبکه فن بازار ایران به بیان جزییات نشست سرمایه‌گذاری 2020 پرداخت و گفت: در حال حاضر بالغ بر 20 شرکت شامل سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و فرشتگان کسب و کار خارجی از 8 کشور پاکستان، نیجریه، اتیوپی، بنگلادش، لبنان، هند، مصر و سوریه جهت حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده‌اند.

    وی ادامه داد: در این رویداد سرمایه‌گذاران تاثیرگذار داخلی چون انجمن VC، صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت‌های بخش خصوصی، صندوق حمایت از صنایع الکترونیک و بالغ بر 100 سرمایه‌گذار داخلی حضور خواهند داشت.

    عرضه 100 طرح برای شرکت در سرمایه‌گذاری خارجی

    معاون نشست سرمایه‌گذاری فناوری 2020 گفت: به منظور معرفی طرح‌ها به سرمایه‌گذاری فناوری مشترک تاکنون 100 طرح به دبیرخانه دائمی D8 ارسال شده است که پس از داوری 15 طرح برای معرفی به سرمایه‌گذاران خارجی انتخاب شد.

    وی ادامه داد: از این تعداد 3 طرح در حوزه‌های انرژی، تجهیزات پزشکی و دارو از سوی سرمایه‌گذاران خارجی انتخاب شدند.

    رییس شبکه فن‌بازار ملی ایران، برگزاری پنل‌های تخصصی، داستان‌های استارتاپی و بیان تجربیات موفق، ارائه سرمایه‌گذاران و کارگاه‌های آموزشی را از بخش‌های این نشست عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی