عصر بازار

بدهی اروپایی‌ها کمتر شد

عصر اعتبار- متوسط نسبت بدهی دولتی به تولید ناخالص داخلی در اتحادیه اروپا به ۸۰.۴ درصد کاهش یافت.

بدهی اروپایی‌ها کمتر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، تا پایان سه ماهه سوم سال 2019متوسط نرخ بدهی های دولتی به تولید ناخالص داخلی در سطح 19 کشور عضو منطقه یورو از 86.5 درصد در سه ماهه دوم  به 86.1 درصد کاهش پیدا کرد. این کاهش در سطح اتحادیه اروپا نیز محسوس بوده و از 80.5 درصد در سه ماهه نخست به 80.1  درصد در سه ماهه منتهی به سپتامبر رسیده است.

    از میزان بدهی‌های فوق 15.5 درصد بدهی‌های دولتی در سطح منطقه یورو و 13.6 درصد بدهی ها در سطح اتحادیه اروپا به شکل وام بوده است. وام درون اتحادیه‌ای نیز که به شکل وام یک دولت عضو به دولت دیگر پرداخت شده، در سطح منطقه یورو 1.9 درصد و در سطح اتحادیه اروپا 1.4 درصد اندازه گیری شده است.

    در بین کشورهای مختلف، بیشترین نسبت بدهی دولتی به تولید ناخالص داخلی تا پایان سه ماهه سوم سال 2019 در یونان با 178.2 درصد مشاهده شده است و پس از این کشور نیز ایتالیا با 137.2 درصد، پرتغال با 120.5 درصد، بلژیک با 102.3 درصد و فرانسه با 100.5 درصد قرار دارند. از سوی دیگر کمترین نسبتی بدهی دولتی به تولید ناخالص داخلی مربوط به استونی با 9.2 درصد بوده است و پس از این کشور نیز لوکزامبورگ با 20.2 درصد و بلغارستان با 20.6 درصد قرار دارند.

    در بین دیگر کشورها، نسبت بدهی دولتی به تولید ناخالص داخلی در اسپانیا 98.6 درصد، انگلیس 80 درصد و آلمان 62 درصد اندازه گیری شده است.

    لازم به ذکر است منطقه یورو شامل 19 کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای 28 عضو است که شامل 19 کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی