عصر بازار

ارزش کل پرتفوی سهام عدالت ۶ برابر شد

عصر اعتبار- ارزش روز ۴۹ شرکت حاضر در پرتفوی سهام عدالت در پی رشد شاخص و نمادهای معاملاتی در بازار سهام در حال حاضر به ۱۶۹۱ هزار میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل پرتفوی سهام عدالت ۶ برابر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، تعداد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت 49 شرکت هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها 266 هزار و 363 میلیارد ریال است که با توجه به تورم اقتصادی و در پی آن رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، ارزش روز پرتفوی بیش از 49 میلیون مشمول سهام عدالت افزایش یافته و در حال حاضر به 1691 هزار و 51 میلیارد ریال رسیده است.

    بر این اساس نگاهی به پرتفوی سهام عدالت نشان می‌دهد از 49 شرکت حاضر در این سبد تعداد 35 شرکت بورسی هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها 227 هزار و 825 میلیارد ریال است و ارزش روز آنها به 1652 هزار و 513 میلیارد ریال افزایش یافته که حکایت از رشد بیش از 6 درصدی ارزش اسمی سهام عدالت مشمولان دارد.

    به علاوه اینکه در این پرتفوی، 14 شرکت غیربورسی نیز حضور دارند که ارزش مقطع واگذاری آنها 38 هزار و 538 میلیارد ریال و ارزش روز آنها همین مبلغ برآورد شده است. گفتنی است، 1691 هزار و 51 میلیارد ریال اشاره شده، بیشترین افزایشی که ارزش کل پرتفوی سهام عدالت از سال 85 (که طرح توزیع سهام عدالت در کشور اجرایی شده است) تاکنون داشته است.

    پورسعید خلیلی