عصر بازار

ملاک واریز یارانه بنزین«ثروت» خانوار باشد نه «درآمد»

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید شاخص‌های پرداخت یارانه بنزین را تغییر داده و به جای مجموع درآمد خانوار، ثروت آنها را ملاک قرار دهد.

ملاک واریز یارانه بنزین«ثروت» خانوار باشد نه «درآمد»
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از سازوکار دولت برای پرداخت کمک‌های معیشتی، گفت: گلایه‌مندی مردم از نحوه پرداخت یارانه بنزین بسیار بوده و آنها مدعی هستند علیرغم اینکه درآمدشان ناچیز است، تاکنون نتوانستند یارانه بنزین دریافت کنند.

    نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید درآمد فرزندان جزو مجموع درآمد خانواده‌ها محسوب  و به واسطه آن یارانه بنزین خانوار حذف شود، افزود: گردش مالی افراد یکی از شاخص‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پرداخت یارانه معیشتی است در حالیکه ممکن است به دلیل واریز مهریه یا فروش خودرو گردش مالی افراد بالا باشد.

    وی با بیان اینکه آمار اعلام شده توسط دولت درباره تعداد افرادی که یارانه معیشتی دریافت کردند، درست نیست، اضافه کرد: دولت باید آمار افرادی که یارانه بنزین دریافت کردند را در اختیار مردم و مجلس قرار دهد تا بتوان ارزیابی درستی از نحوه تخصیص حمایت‌های معیشتی داشت.

    مرادی با انتقاد از سازوکار دولت برای ثبت اعتراض مردمی که یارانه معیشتی را دریافت نکرده‌اند، اظهار کرد: دولت افرادی که به عدم دریافت یارانه معیشتی اعتراض دارند، را تحت فشار قرار داده است، به گونه‌ای که اگر فردی نسبت به عدم دریافت یارانه بنزینی در سامانه مذکور اعتراض کرد، در صورت عدم احراز صلاحیت وی برای دریافت حمایت معیشتی، علاوه بر یارانه معیشتی، یارانه نقدی وی نیز حذف خواهد شد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: باید شرایطی در نظر گرفته شود که افراد بتواند به راحتی و بدون استرس از قطع یارانه نقدی به عملکرد دولت در زمینه پرداخت یارانه بنزین نقد داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی