عصر بازار

بیمه ایران، بیمه‌گر هواپیمای کاسپین

عصر اعتبار- شرکت سهامی بیمه ایران بیمه‌گر هواپیمای کاسپینی بوده که صبح امروز در هنگام فرود در فرودگاه ماهشهر از باند خارج شد.

بیمه ایران، بیمه‌گر هواپیمای کاسپین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، صبح امروز (دوشنبه) یک فروند هواپیمای بوئینگ MD با 135 مسافر و 7 خدمه از مبدا تهران به ماهشهر عزیمت می‌کند و در زمان «لندینگ» از باند خارج می‌شود. با این حال و خوشبختانه هیچ یک از مسافران و خدمه این پرواز آسیب جدی نمی‌بینند و همگی در سلامت هستند.

    دلیل اصلی خروج این هواپیما از باند فرود فرودگاه ماهشهر مشخص نیست اما گویا در زمان لندینگ، ترمزهای این هواپیما عمل نمی‌کند و این هواپیما از باند خارج می‌شود. از سوی دیگر در حاشیه باند فرودگاه ماهشهر هیچ گونه دیواری وجود نداشته و این هواپیما با عبور از روی فنس‌های کنار باند، وارد خیابان شده و در نزدیکی پارک نزدیک فرودگاه متوقف می‌شود و خوشبختانه انفجاری رخ نمی‌دهد.

    با توجه به عکس‌های منتشر شده از این هواپیما، چرخ‌های هواپیما کنده شده و این بوئینگ بر روی سینه کف روی زمین متوقف می‌شود. این موضوع باعث شده تا احتمال «توتال لاس Total Loss» یا از بین رفتن کامل افزایش یافته است ولی با این حال باید منتظر بررسی‌های فنی و کارشناسی این موضوع بود.

    این هواپیما دارای پوشش کامل بیمه‌ای از سوی بیمه ایران بوده و این شرکت نیز تیمی را برای بررسی خسارت تشکیل داده است. بیمه هواپیما از سه بخش بیمه بدنه، سرنشینان و شخص ثالث تشکیل می‌شود و هواپیمای بوئینگ MD دارای هر سه نوع پوشش از بیمه ایران بوده است.

    این شرکت اعلام کرده که آمادگی کامل برای بررسی خسارت دارد و تعدادی از کارشناسان آن برای بررسی خسارت به ماهشهر اعزام شده‌اند تا اقدامات لازم در خصوص تشکیل پرونده را انجام دهند. با این حال گفته می‌شود که بخشی از بیمه این هواپیما (به جز بخش قانونی) نزد بیمه مرکزی دارای بیمه اتکایی بوده است که این موضوع نیز باید از سوی نهاد ناظر بیمه‌ای کشور تایید شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی