عصر بازار

صندوق بازنشستگی یک زیست بوم واقعی

عصر اعتبار- مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی یک زیست بوم واقعی است، گفت: مواجه شدن با مشکلات ویژگی زیست‌بوم ها است و با خلاقیت می توان بر محدودیت غلبه کرد.

صندوق بازنشستگی یک زیست بوم واقعی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، اکبر افتخاری، مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری در آیین معارفه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: نگاه من به این صندوق مدیریت یک شرکت و بنگاه اقتصادی که تنها وظیفه تامین منابع و هزینه کرد آن ها را داشته باشد، نیست؛ صندوق بازنشستگی به واقع یک زیست بوم با همه ویژگی های آن است.

    افتخاری تصریح کرد: زیست بوم ها چند ویژگی شاخص دارند که داشتن پیچیدگی، داشتن ذی نفعان متعدد، چند بُعدی بودن و مواجه شدن با برخی اختلالات و مشکلات از جمله آن ها است.

    وی با بیان اینکه نمی توان به صندوق بازنشستگی صرفا یک نگاه اقتصادی یا یک نگاه اجتماعی داشت، گفت: تدوین سند راهبردی صندوق بازنشستگی که به ندرت در برخی سازمان های پیشرو وجود دارد، اساس و چارچوب مهمی است که برای تهیه آن کار ارزشمندی صورت گرفته و وجود این ظرفیت مسیر و هدف صندوق را در ادامه روشن ساخته است.

    افتخاری تاکید کرد: صندوق بازنشستگی در مسیر پیش رو نیازمند کار جمعی، مشارکت کارشناسان و صاحب نظران و چابکی است که این مهم باید در سطوح مختلف از ستاد صندوق تا هلدینگ ها و شرکت های تابعه با تمام توان انجام شود.

    مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری گفت: اگر می خواهیم به جامعه هدف و مجموعه ذی نفعان از بازنشستگان و شاغلین خدمت کنیم باید همه باهم حرکت کرده و این نهاد بزرگ کشور را به سمت چابکی و بهره وری هدایت کنیم.

    افتخاری تاکید کرد: امروز باید هرآنچه در گذشته اتفاق افتاده و حاشیه هایی که وجود دارد را کنار بگذاریم و از منابع بهره ور و با مشارکت همگان کمک بگیریم. فرصت ما اندک و کار برای انجام دادن بسیار زیاد است.

    وی با بیان اینکه منابع موجود از بازدهی کافی برخوردار نیست، اظهار داشت: در نهادهای بیمه ای دو بال سرمایه گذاری ها و منابع بیمه پردازی وجود دارد که باید از آن ها برای سودآوری و رسیدن به سرمایه گذاری مطلوب و منابع پایدار با هدف بهره مند شدن ذی نفعان استفاده کرد.

    افتخاری بیان کرد: خوشبختانه چشم انداز خوبی تعریف شده اما کار در سازمانی که با تکیه بر شرکت ها و سرمایه های نابهره ور شکل گرفته، بسیار دشوار است که با کارگروهی و مشارکت می توان به نتایج مطلوب رسید.

    وی بازنشستگان زیر پوشش صندوق بازنشستگی کشوری را اصلی ترین ذی نفعان و ذی حق صندوق عنوان کرد و گفت: در کنار بازنشستگان، شاغلین کسورپرداز نیز ذی نفعان دیگری هستند که باید به هر دو گروه توجه شود و خدماتی مناسب و شایسته ای ارائه شود.
    افتخاری تصریح کرد: شاید منابع محدود باشد، اما در جایی که ما با محدودیت مواجه هستیم باید با خلاقیت برآن غلبه کرده و در مسیر رسیدن به هدف گام برداریم.

    همسان سازی مشکل اساسی بازنشستگان کشوری است

    احمد صافی رئیس کانون های بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش و عضو افتخاری هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری نیز با اشاره به زیرپوشش قرار داشتن 850 هزار بازنشسته این وزارتخانه در صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: 50 هزار نفر نیز براساس پیش بینی ها تا پایان امسال به عدد اضافه خواهد شد، ضمن اینکه تا سه سال آینده تعداد بازنشستگان فرهنگی از تعداد شاغلین بیشتر می شود.

    صافی بازنشستگان را یک ظرفیت و سرمایه انسانی مهم برای کشور ونظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: بازنشستگان کشوری با پنج مشکل اساسی از جمله، وجود تبعیض و فاصله حقوق بین بازنشستگان و شاغلین و ضرورت اجرای همسان سازی حقوق، بیمه تکمیلی درمان قوی، تکریم و احترام به بازنشستگان، توجه جدی به فرزندان بازنشستگان و توسعه ایرانگردی و گردشگری برای این گروه از جمعیت کشور، روبرو هستند که باید مورد توجه مدیریت جدید صندوق قرار گیرد.

    وی اجرای طرح در خانه نمانیم را نقطه عطف سیاست های اجتماعی و فرهنگی صندوق بازنشستگی کشوری دانست و گفت: این طرح به افزایش سلامت عاطفی و اجتماعی و همچنین خروج آن ها از انزوا و تنهایی کمک می کند و به همین دلیل باید این خدمات توسعه و ارتقا یابد.

    صافی تاکید کرد: مشورت گرفتن از بازنشستگان متخصص و صاحب ایده یک خواست عمومی از سوی این جامعه بزرگ است که می تواند در قالب راه اندازی یا فعال شدن مجدد کمیته های مشورتی بازنشستگان و مشارکت دادن آن ها در تصمیم گیری های صندوق بازنشستگی عملیاتی شود.

    تدوین سند راهبردی حاصل کار تخصصی و مشارکتی است

    نعمت الله ایزدی سرپرست پیشین و رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری در سخنانی اظهار داشت: در این مدت با حُسن اعتمادی که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجموعه صندوق داشتند، کارهای ارزشمندی انجام شد که شاخص ترین آن تدوین سند راهبردی صندوق بازنشستگی بود که با کار تخصصی و گروهی انجام شد.

    وی گفت: در برخی امور به طور مشخص وظیفه ای برعهده هیات مدیره نبود، اما اعضای این هیات با صبوری و با توجه به تجربه و تخصصی که داشتند همکاری و تعامل بسیار خوبی برای انجام امور داشتند.

    ایزدی با اشاره به انتصاب دکتر اکبر افتخاری به عنوان مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری، ابراز امیدواری کرد: گام های موثری با تعامل بین هیات مدیره و مدیرعامل و استفاده از نقطه نظرات کارشناسان در جهت خدمت شایسته به بازنشستگان برداشته شود.

    محمدمهدی انتشاری نایب رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری نیز با بیان اینکه با تکیه بر سند راهبردی می توان برمشکلاتی که گریبان گیر صندوق است فائق آمد، گفت: در صندوق بازنشستگی هرکاری و هر خدمتی که با تعمق و توسل به کار گروهی و کارشناسی و طی شدن مراحل قانونی اجرا شده، ماندگار و اثربخش بوده است.

    انتشاری ادامه داد: اما هر کار و سیاستی که به دور از طی شدن مراحل قانونی و تصویب در کمیته های صندوق به اجرا درآمده، سال ها گریبان گیر صندوق و بازنشستگان بوده و بر مشکلات موجود افزوده است.

    علی عرب مازار عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری نیز سند راهبردی را یکی از مهم ترین اسناد قابل اتکا برای ادامه حیات این صندوق عنوان کرد و افزود: امیدوارم با اجرایی شدن این سند، صندوق بازنشستگی در مسیر اصلی خود حرکت کند.
    عرب مازار تاکید کرد: دوره مدیریت آقای ایزدی، دوره ای از آرامش بود که با فداکاری، صبر و تدبیر ایشان امور به خوبی مدیریت شد.

    ابراهیم رضایی بابادی، عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری نیز با تاکید بر اینکه کار و وظایف صندوق بازنشستگی بسیار سنگین و حجیم است، گفت: در همین مدت کوتاه حضور در هیات مدیره صندوق، جز کار کارشناسی و تخصصی و در جهت ارائه خدمت مناسب به بازنشستگان انجام نشده و ظرفیت های خوبی در صندوق و هیات مدیره برای کمک به مدیرعامل جدید وجود دارد.

    وی تصریح کرد: در چند ماه اخیر با مدیریت صبورانه و تدبیر سرپرست صندوق، این نهاد به حداقلی از آرامش دست یافت که در سایه آن، بسیاری از امور بر زمین مانده انجام شده یا در حال پیگیری و انجام است.

    امیدواریم آرامش و ثبات به صندوق بازنشستگی بازگردد

    علیرضا سیاسی راد دیگر عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری نیز با بیان اینکه طی دو سال خدمت در صندوق بازنشستگی، همواره تغییرات مدیریتی و حواشی گریبان گیر این صندوق بوده است، ابراز امیدواری کرد: با توجه به سوابق و تجربه های علمی و تخصصی مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی که هم سابقه مدیرعامل و هم عضویت در هیات مدیره را داشته است، این نهاد روی آرامش و ثبات را به خود بگیرد.

    سیاسی راد تصریح کرد: در شرایط اقتصادی امروز، صندوق بازنشستگی بیش از هر زمان دیگری نیازمند ثبات، پایداری و آرامش است و امیدوارم این آرامش به صندوق بازگردد. خوشبختانه ظرفیت های بسیار خوبی در ستاد و شرکت ها و هلدینگ های تابعه برای کار تیمی مشترک و رسیدن به نتایج قابل اتکا و اعتماد وجود دارد.

    وی تاکید کرد: گرچه بخشی از انتقادات و مشکلات وجود دارد که باید اصلاح شود، اما بخش زیادی از حواشی ایجاد شده در فضای عمومی جفا به صندوق بازنشستگی و بی انصافی است. باید اجازه داده شود فضای موجود پیرامون صندوق به یک فضای تخصصی و کارشناسی بازگردد و با همکاری مشکلات موجود برطرف شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو