عصر بازار

رییس سازمان فناوری اطلاعات:

تسهیل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارهای نوپا

عصر اعتبار- رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: کسب و کارهای نوپا می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نوآفرین از درگاه پرداخت الکترونیکی سداد برای کسب و کار خود استفاده کنند.

تسهیل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارهای نوپا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، امیر ناظمی در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان فناوری اطلاعات و شرکت پرداخت الکترونیک سداد اظهار داشت: زمانی که به سمت اقتصاد پلتفرمی حرکت می‌کنیم مفاهیم تغییر می‌کند و بازیگران جدیدی وارد می‌شوند که در این نوع اقتصاد دیگر نگاه عرضه و تقاضایی وجود ندارد و نگاه مبتنی بر جورسازی و مجموعه امتیازاتی است که دو طرف به هم می‌دهند.

    وی با تاکید بر اینکه در این نوع اقتصاد دارایی‌های اصلی مشتریان هستند، گفت: یکی از بازیگران جدید در اقتصاد پلتفرمی شرکت‌هایی مانند سداد هستند که با بانک‌ها همکاری می‌کنند. رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه در اقتصاد پلتفرمی اهمیت این شرکت‌ها بسیار زیاد می‌شود، تصریح کرد: ما سعی کردیم بازیگران جدید را از بین بازیگران موجود انتخاب کنیم، برای مثال سداد در نگاه سنتی تسهیل‌کننده فعالیت بانک بوده اما در نگاه جدید می‌تواند پلتفرمی باشد که بانک صرفا بخش مالی این پلتفرم ایجاد شده را تشکیل دهد.

    معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه یکی از الزامات رشد اقتصاد نوآور، تسهیل ورود بازیگران جدید است، یادآور شد: به همین منظور طرح نوآور را به هیئت دولت پیشنهاد دادیم تا ورود تازه واردان را برای مدت کوتاهی تسهیل کنیم.

    وی با اشاره به شروط پذیرش یک کسب و کار به عنوان کسب و کار نوپا، ادامه داد: کسب و کارهایی که عمر کمتر از سه سال دارند، سرمایه ثبتی آنها از 250 میلیون تومان کمتر است و همچنین درآمد زیر 500 میلیون تومان دارند می‌توانند از مزایای طرح نوآفرین استفاده کنند.

    ناظمی با بیان اینکه در این زمینه 7 ماه پیش مصوبه 11 بندی را از دولت گرفتیم، افزود: بند 11 این مصوبه مربوط به سامانه نوآفرین بوده که راه‌اندازی شده و در حال تکامل است. معاون وزیر ارتباطات افزود: در سامانه نوآفرین برای اولین بار نگاه مشوق محور جایگزین نگاه مجوز محور شده است، چرا که مجوز محوری خود مرحله آغازین ورود فساد است و باعث می‌شود نوآوری شکل نگیرد.

    ناظمی تصریح کرد: با وجود همه مشکلات در عرض 6 ماه بیش از 1800 شرکت در سامانه نوآفرین ثبت نام کردند و پایگاه داده‌های حاصل از اطلاعات این 1800 شرکت کاملاً تمیز و سالم است. وی با بیان اینکه از این هفته هر هفته یک خدمت و ابزار جدید را به این سامانه اضافه می‌کنیم، افزود: این هفته از شرکت سداد آغاز کردیم و به صورت اتوماتیک هر شرکتی که ای نماد از مرکز توسعه تجارت داشته باشد، هنگام ثبت‌نام می‌تواند درخواست دریافت صفحه پرداخت اینترنتی را تکمیل و درگاه را از شرکت سداد دریافت کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی