عصر بازار

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس:

بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی در نشست کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس از بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی در جلسه کمیسیون متبوعش خبر داد.

بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی در نشست کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس در تشریح نشست کمیسیون متبوعش، گفت: نخستین دستور کار کمیسیون بررسی طرح جامع بانکداری جمهوری اسلامی بود تا انطباق این طرح با اصل 44 قانون اساسی، رونق تولید و کسب و کار موردبررسی قرار گرفت.

    نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود:تاکید بر  حمایت از رشد تولید و اشتغال به بند 3 طرح بانکداری اسلامی که درباره سیاست‌های کلی بانکداری و وظایف بانک مرکزی است، افزوده شد.

    وی با بیان اینکه باید در طرح مذکور مواد 2 و 3 قانون بهبود کسب و کار -که درباره روابط بخش خصوصی و بانک مرکزی است- اجرایی شود، اظهار کرد: ماده 5 قانون سیاست اصل 44 که درباره بانکداری خصوصی است باید در مواد 90 و 93 طرح بانکداری اسلامی جمهوری اسلامی ایران حاکم شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دومین دستورکار کمیسیون طرح سه جانبه‌گرایی در سازمان تامین اجتماعی بود، اضافه کرد: در این طرح باید برخی از قوانین تامین اجتماعی تغییر کرده و سه جانبه گرایی حاکم شود به این معنا که در قوانین کار و بیمه باید نظرات سه رکن کارگر، کارفرما و دولت لحاظ شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی