عصر بازار

طلای جهانی کمی ارزان شد

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۱۵۶۵ دلار و ۶۴ سنت رسید.

طلای جهانی کمی ارزان شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که سرمایه گذاران در حال ارزیابی تاثیرات اقتصادی ویروس کرونا هستند و منتظرند تا ببینند تصمیم فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره چه خواهد بود، قیمت طلا پس از کاهش یک درصدی در جلسه قبل امروز نیز کاهش داشت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.09 درصد کاهش به 1565 دلار و 64 سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز شاهد 0.34 درصد افت بود و به 1570 دلار و 50 سنت رسید.

    تعداد کشته های ویروس کرونا در چین به 132 تن رسیده و ابتلای 5974 نفر نیز تایید شده است. همزمان فشارها بر پکن برای کنترل بیماری افزایش یافته و دولت آمریکا در حال بررسی توقف تمام پروازها به این کشور است.

    ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز اندکی رشد داشت، اما به دلیل نگرانی از تاثیرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا همچنان میزان اعتماد در بازارها پایین گزارش شده است.

    دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه از معامله قرن رونمایی کرد که با محکومیت شدید گروه های فلسطینی روبرو شد. سفارشات جدید ثبت شده برای کالاهای سرمایه ای تولید آمریکا در ماه دسامبر بیشترین افت را در طی 8 ماه گذشته شاهد بوده، اما اعتماد مصرف کننده در ماه ژانویه به بالاترین رقم 5 ماه گذشته رسیده است.

    نتایج نظرسنجی جدید رویترز از تحلیلگران نشان می دهد که قیمت طلا در سال جاری میلادی در بالای 1500 دلار باقی خواهد ماند و در سال 2021 نیز اندکی رشد خواهد داشت. نرخ بهره پایین و نگرانی های ژئوپلتیک از عوامل اصلی تقویت قیمت طلا عنوان شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی