عصر بازار

«کرونا» رکورد هفت‌ساله قیمت طلا را شکست

عصر اعتبار- قیمت طلا به خاطر گسترش ویروس کرونا روز به روز در حال افزایش است و بهتر است سرمایه‌گذاری در بازار سایر فلزات افزایش یابد تا از افت ارزش آنها جلوگیری شود.

«کرونا» رکورد هفت‌ساله قیمت طلا را شکست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، طلا در مقابل سایر فلزات که افت ارزش را تجربه می‌کنند رکورد رشد هفت ساله خود را شکست و با افزایش 20 دلاری نرخ به اونسی هزار و 578 دلار رسید.

    در مقابل طلا سایر فلزات مثل کوپر و نیکل با گسترش بیشتر ویروس کرونا و افزایش نرخ مرگ و میر روز به روز ارزش خود را از دست می‌دهند به طوری که به ترتیب کوپر و نیکل 8.5 درصد و 9.9 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

    احتمال ادامه افت ارزش کوپر، نیکل، آلمینیوم و سایر فلزات بسیار زیاد است و تا زمانی که اخبار مربوط به ویروس کرونا ادامه داشته باشد و نرخ مرگ و میر افزایش یابد افت ارزش این فلزات ادامه خواهد داشت.

    برخی از کارشناسان احتمال کاهش خرید و فروش فلزات در بازار و افت ارزش آن را در نگاه دلالان به ویروس کرونا می‌دانند و شاید مقایسه وضعیت کنونی با سال 2002 و مقایسه ویروس کرونا با سارس باعث شده است حجم معاملات در بازار کاهش یابد.

    یکی دیگر از دلایل افت ارزش فلزات کاهش سرمایه‌گذاری بانک‌ها در این صنعت است و با توجه به سرعت گرفتن شیوع بیماری کرونا خیلی از بانک‌ها سعی کردند تا سرمایه‌گذاری خود در سایر صنایع را کاهش دهند و به بهبود تجهیزات مقابله با این بیماری کمک کنند.

    با این تفاسیر و با تجربه‌ای که چین در مقابله با بیماری سارس داشته است باز هم پیش‌بینی می‌شود کنترل این بیماری سخت باشد و احتمال افزایش نرخ مرگ و میر کماکان بالا است.

    با توجه به اتفاقاتی که در سال 2003در بازار فلزات چین رخ داد افت ارزش فلزات و در مقابل افزایش ارزش طلا در چنین شرایطی طبیعی است و بعد از اتمام قرنطینه و ریشه کن شدن بیماری کرونا باید به بازار زمان داد تا به حالت سابق بازگردد و ارزش فلزات دوباره افزایش یابد و بازار به تعادل برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی