عصر بازار

مدیریت هزینه دندانپزشکی با بیمه تکمیلی بیمه سامان

عصر اعتبار- رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفته است: هر ایرانی ۳۵ تا ۴۵ ساله، ۱۳ دندان خراب دارد و پیامد آن صرف هزینه سالانه بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال در کشور است.

مدیریت هزینه دندانپزشکی با بیمه تکمیلی بیمه سامان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ایران با سرانه 35/6 دندان‌پزشک به ازای هر 100 هزار نفر با کمبود شدید ارائه‌دهندگان این خدمت مواجه است این در حالیست که  برزیل با سرانه 134 دندان‌پزشک به ازای هر 100 هزار نفر بالاترین سرانه دندانپزشکی را در میان کشور‌های گروه 20 به خود اختصاص داده است.
    در منطقه غرب آسیا نیز، لبنان با سرانه 100 دندان‌پزشک بهترین جایگاه را دارد.
    متوسط سرانه دندان‌پزشک در کشور‌های عضو گروه 20 حدود 70 دندان‌پزشک به ازای هر 100 هزار نفر است که تقریباً 2 برابر سرانه ایران است.

    در کشورهای توسعه یافته، مراجعه دوره ای به دندانپزشک، یک عادت عمومی است، اما در کشور ما دندانپزشک کسی است که تنها در زمان بحرانی شدن درد به او مراجعه می شود.
    عموم مردم، بالا بودن هزینه های دندانپزشکی را مهمترین عامل عدم توجه به بهداشت دهان و دندان اعلام می کنند.
    واقعیت این است که هزینه های دندانپزشکی به صورت عادی، نسبت به هزینه های پزشکی عمومی بالاتر است.
    هزیه های دندانپزشکی گرچه زیادند، اما قابل مدیریت کردن هستند. بیمه های درمان تکمیلی می توانند این هزینه ها را تا بخشی قابل توجهی جبران کنند.
    به ویژه در شرایط کنونی که کشور با مشکلاتی در حوزه های اقتصادی رو به روست و واردات مواد اولیه دندانپزشکی در اثر تحریم های ظالمانه اعمال شده محدودیت هایی را تجربه می کند، نیاز است که مردم هزینه های دندانپزشکی را به گونه ای جبران کنند.
    بیمه درمان خانواده بیمه سامان این مزیت را دارد که با حق بیمه های متفاوت، هزینه های دندانپزشکی را به اشکال مختلف تامین می کند. بنابراین بیمه گزار می تواند متناسب با حق بیمه پرداختی خود، بخشی از هزینه پرداخت شده برای بهداشت دهان و دندان خود را بازیافت کند.
    پنج طرح مهر، سروش، شمیم، وصال و عقیق بیمه درمان خانواده بیمه سامان که همگی به صورت انفرادی و خانواده قابل استفاده هستند، هزینه های دندانپزشکی را از 100 هزار تومان تا یک میلیون تومان تامین می کنند.
    این بیمه نامه که بدون داشتن بیمه پایه نیز قابل خریداری است، حق انتخاب خوبی برای بیمه گزاران در نظر گرفته و اجازه نمی دهد هزینه های زیاد دندانپزشکی، بهداشت دهان و دندان مردم را به خطر بیاندازد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی