عصر بازار

پرداخت بخش عمده‌ای از مطالبات بیمه تکمیلی درمان ایثارگران

عصر اعتبار- معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:‌ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات بیمه تکمیلی درمان ایثارگران (بیمه دی) ‌ به‌صورت نقد و اسناد خزانه خبر پرداخت شد.

پرداخت بخش عمده‌ای از مطالبات بیمه تکمیلی درمان ایثارگران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سید منصور میرمرادی ضمن تبریک آغاز دهه مبارک فجر، اظهار کرد: 500 میلیارد تومان از این بدهی به‌صورت نقد و 2 هزار میلیارد دیگر به‌صورت اسناد خزانه پرداخت شد.
    وی افزود: هزینه‌های پرداختی ایثارگران توسط شرکت بیمه در حال واریز است و بدهی سال 1397 مراکز و مراجع درمانی به‌صورت نقدی تسویه می‌شود و بدهی مربوط به سال 1398 نیز در قالب اسناد خزانه پرداخت می‌شود. اسناد خزانه در حقیقت تعهد دولت است که قبول کرده در اختیار دستگاه‌ها قرار داده شود تا مطالبات خود را دریافت کنند.

    دانشگاه‌ها اجازه هیچ نوع اعمال محدودیتی را برای دانشجویان شاهد و ایثارگر ندارند
    وی در خصوص پرداخت بدهی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به دانشگاه گفت: بیش از 2 سال است مصوبه‌ای از دولت دریافت کرده‌ایم که دانشگاه‌ها اجازه هیچ نوع اعمال محدودیتی را برای دانشجویان شاهد و ایثارگر به دلیل مسائل شهریه‌ای نداشته باشند و طبق این آیین‌نامه دولت و بنیاد طرف حساب دانشگاه‌ها هستند.
    معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمانی دانش‌محور و هوشمند است، افزود: بنیاد از معدود سازمان‌هایی است که اطلاعات آن به‌صورت یکپارچه است. از سویی تعدادی از نهادها و سازمان‌ها نیز دسترسی به این اطلاعات دارند تا بتوانند در کمترین زمان ممکن مشکل ایثارگران را برطرف کنند. به‌عنوان‌مثال موضوع معافیت سربازی از مواردی بود که بسیاری از ایثارگران برای استفاده از آن بین بنیاد و نیروهای مسلح در رفت آمد بودند و امروز با توجه به ایجاد سیستم‌های نرم افزاری این مشکلات دیگر وجود ندارد.
    معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: دنیا به سمت فناوری‌های نوین پیش می‌رود و در همین راستا آموزش‌های تخصصی ویژه کارکنان بنیاد از سال‌ها پیش شروع شده و بنیاد برای بهره‌وری بیشتر به سمت تکنولوژی‌های جدید می‌رود. برنامه‌های بنیاد با تئوری‌های مختلف توسط کارشناسان نظری و عملی سنجیده می‌شود. برخی از قواعد در سازمان حاکم شده که بسترهای اجرای قوانین را تسهیل کرده است که دانش‌محور شدن برنامه‌ها یکی از این فعالیت‌ها است.

    تصمیم‌گیرنده اصلی کمیسیون پزشکی پزشکان متخصص هستند
    وی با بیان اینکه دخالت‌های مدیریتی در کمیسیون پزشکی بنیاد وجود ندارد، افزود: تصمیم‌گیرنده اصلی کمیسیون پزشکی پزشکان متخصص هستند و بنیاد تابع نظر کمیسیون پزشکی است. در بنیاد کسی اجازه تفسیر قانون را ندارد و حتی توصیف آن توسط افراد حقوقدان متخصص انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی