عصر بازار

بیمه «ما» بیش از ۲ برابر خسارت‌های پرداختی، حق بیمه تولید کرد

عصر اعتبار- بیمه « ما » در ۱۰ ماه اول امسال بیش از ۲ برابر خسارت‌های پرداختی، حق بیمه تولید کرد.

بیمه «ما» بیش از ۲ برابر خسارت‌های پرداختی، حق بیمه تولید کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، عملکرد یک ماهه منتهی به پایان دی ماه سال جاری منتشر شد که بر اساس آن، بیمه «ما» در 10ماه امسال 3 هزار و 288 میلیارد و 726 میلیون ریال به بیمه‌گذاران زیان دیده خود خسارت پرداخت کرده است. این در حالی است که شرکت بیمه ما که با نماد ما (بیمه ما) و سرمایه یک هزار و500 میلیارد ریالی در بازار سرمایه کشور فعال است، از ابتدای دوره مالی تا پایان ماه دهم امسال، 7 هزار و166میلیارد و 735 میلیون ریال حق بیمه (شامل قبولی اتکایی) تولید کرده است.

    براساس این گزارش، در فهرست رشته‌های بیمه‌ای این شرکت خصوصی، رشته بیمه زندگی اندوخته‌دار در صدر بالاترین پرتفوی جذب شده قرار دارد؛ به گونه‌ای که حق بیمه حاصل شده در این رشته، بیش از 20 درصد کل حق بیمه تولیدی شرکت و معادل یک هزار و 438میلیارد و 133 میلیون ریال است و در عین حال، این رشته بیمه‌ای 18 درصد خسارت‌ها یعنی رقمی معادل 575 میلیارد و 945 میلیون ریال را به خود اختصاص داده است. رشته ثالث اجباری در جمع رشته‌های بیمه ما، در رده دوم قرار گرفته به‌طوری که یک هزار و402میلیارد و 847 میلیون ریال از سبد حق بیمه و 613 میلیارد و 247 میلیون ریال از سبد خسارت این شرکت را از آن خود کرده است.

    سهم رشته ثالث اجباری از حق بیمه این شرکت، نزدیک به 20 درصد و سهم آن از خسارت‌ها حدود 19 درصد محاسبه شده است. در رده سوم رشته‌های بیمه‌ای، رشته آتش‌سوزی است که 17 درصد از حق بیمه‌های شرکت بیمه ما در 10 ماه معادل یک هزار و200 میلیارد و 834 میلیون ریال و سه درصد از خسارت‌ها معادل 93 میلیارد و 503 میلیون ریال مربوط به این رشته است. رشته درمان نیز یا تولید حق بیمه‌ای معادل یک هزار و 188 میلیارد و 394 میلیون ریال یعنی حدود 17 درصد از کل پرتفوی بیمه ما در جایگاه بعدی قرار گرفته؛ ضمن اینکه خسارت پرداختی در این رشته نیز یک هزار و111 میلیارد و 749 میلیون ریال یعنی 34 درصد از کل خسارت‌ها اعلام شده است.

    در رشته بیمه‌های زندگی، رشته زندگی اندوخته دار نیز دارای سهم 7 درصدی در حق بیمه‌ها و سهم 11 درصدی در خسارت‌های پرداختی شرکت بیمه ما است و رقم آن در حق بیمه‌ها معادل 490 میلیارد و 886 میلیون ریال و رقم آن در خسارت‌ها 357 میلیارد و 486 میلیون ریال به ثبت رسیده است. «ما» در یک ماه منتهی به پایان دهمین ماه سال جاری هم 716 میلیارد و 566 میلیون ریال بیمه‌نامه فروخته و 408 میلیارد و 458 میلیون ریال نیز بابت زیان‌های وارده به بیمه‌گذاران، خسارت پرداخت کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو