عصر بازار

آغاز به کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان

عصر اعتبار- عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت از آغاز به کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان خبر داد.

آغاز به کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سجاد بنابی در توییتر خود نوشت: کارگروه ICT کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان کار خود را آغاز کرد. 

    وی افزود:این کارگروه با هدف افزایش همکاری‌های زیرساختی، مقرراتی، علمی و فضایی بین دو کشور به ریاست ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات ایران ‬⁩ و معاون وزیر ارتباطات پاکستان دکتر صدیقی در اسلام‌آباد آغاز به کار کرد.

    همکاری‌های ایران و کشورهای همسایه در حوزه اقتصاد دیجیتال جزو برنامه‌های اصلی وزارت ارتباطات برای کسب سهم 10 درصدی اقتصاد دیجیتال از اقتصاد کل کشور است. 

    پیش از این وزیر ارتباطات در سفر خود به باکو از تعاملات اقتصادی حوزه فناوری که بین این دو کشور در جریان است خبر داد و گفت: کمیسیون اقتصادی دو کشور فعالیت بسیار خوبی دارد و سطح تعامل اقتصادی را رشد داده است. 
    اواهر دی ماه نیز ستار هاشمی در نشست همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه در حوزه ICT که با حضور عمر فاتیح سایان معاون وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه در مرکز همکاری‌های بین المللی و مطالعات راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، به حرکت ایران به سمت اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر ایران در بخش فناوری و نوآوری بودیم و رتبه جهانی ایران در تولید علم از جایگاه 34 به 16 ارتقا یافته و در سطح منطقه نیز رتبه برتر هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی