عصر بازار

با مساعدت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور:

مشکل ضمانت‌نامه‌های بانکی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) برای دریافت تسهیلات، حل شد

عصر اعتبار- رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به موضوع مشکل ضمانتنامه‌های بانکی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) مطرح شده از سوی استاندار کرمان اشاره کرد و گفت: ۲۰ میلیارد تومان به صندوق ضمانت کمیته امداد امام خمینی(ره) اختصاص خواهیم داد تا از این طریق بحث مددجویان کمیته امداد که مشکل ضمانتی برای دریافت تسهیلات بانکی دارند، حل شود.

مشکل ضمانت‌نامه‌های بانکی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) برای دریافت تسهیلات، حل شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، "مرتضی بختیاری" رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور عصر امروز 17 بهمن‌ماه در آئین بهره‌برداری از یک هزار 350 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان‌های جنوبی و شرقی استان کرمان طی تفاهمنامه سازمان برنامه و بودجه کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهر دوساری با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: کارهای بزرگی در دوره انقلاب اسلامی در استان‌های محروم کشور انجام شده است که قابل قیاس با قبل از انقلاب اسلامی نیست.

    وی با بیان این مطلب که مقرر شده بود در استان کرمان طبق تفاهمنامه صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه کشور در سال گذشته، 10 هزار واحد مسکونی توسط کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق محروم احداث شود، تصریح کرد: اصل این تفاهمنامه احداث 34 هزار واحد مسکونی برای محرومین در استان‌های محروم کشور همچون سیستان و بلوچستان و کرمان و مخصوصا روستاهای محروم این مناطق بوده که احداث 17 هزار واحد آن برعهده کمیته امداد امام خمینی(ره) و مابقی برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گذاشته شده است.

    رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور از اهمیت اشتغال‌زایی برای مددجویان سخن به میان آورد و به اقدامات صورت گرفته در این راستا اشاره کرد و افزود: امام راحل به محرومین توجه ویژه‌ای داشته است و در همین راستا نیز موضوع راه اندازی کمیته امداد امام خمینی(ره) در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی مطرح شد.

    وی به اقدام کمیته امداد امام خمینی(ره) در نصب پنل های خورشیدی در پشت بام منازل مددجویان این کمیته اشاره و عنوان کرد: در استان کرمان تاکنون 740 پنل خورشیدی به بهره‌برداری و وارد مدار شده است که بین 800 تا یک میلیون 200 هزار تومان برای مددجویان به صورت ماهانه درآمد دارد و پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری حدود یک هزار پنل خورشیدی دیگر نیز به بهره‌برداری برسد که در این راستا به حمایت دولت نیازمند هستیم و از دولت می خواهیم که در حدود 3 هزار پنل دیگر به کمیته امداد اختصاص دهد.

    بختیاری خاطرنشان کرد: دو نهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) دو برادر در کنار یکدیگر هستند و این اتفاق خوبی برای محرومیت‌زدایی در کشور خواهد بود.

    به گزارش ایسنا، دکتر "محمدجواد فدایی" استاندار کرمان نیز در این آئین گفت: خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد را باید توانمند بسازیم و در حوزه مسکن نیز اقدامات خوبی برای این افراد انجام شده است که نمونه آن را می توان در احداث 10 هزار واحد مسکونی به مردم محروم جنوب استان کرمان مشاهده کرد.

    وی از ایجاد 7 هزار شغل توسط کمیته امداد در سال گذشته در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: اشتغال برای مددجویان کمیته امداد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لذا امسال ایجاد 12 هزار شغل تعهد کمیته امداد امام خمینی استان کرمان است.

    استاندار کرمان با اشاره به مشکل مددجویان کمیته امداد در تامین ضمانت‌نامه برای دریافت وام و تسهیلات نیز اشاره و بیان کرد: برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) که توانایی تامین ضمانت‌نامه برای دریافت وام و تسهیلات را ندارند اقداماتی در استان انجام داده‌ایم اما از رییس سازمان برنامه و بودجه کشور می خواهیم در این راستا نگاه و اقدام ویژه ای را داشته باشند.

    براساس این گزارش دکتر "محمدباقر نوبخت" معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این مراسم در خصوص درخواست کمیته امداد امام خمینی(ره) برای احداث یک هزار پنل خورشیدی در پشت‌ بام خانه‌های مددجویان کمیته امداد، گفت: موضوع نصب و راه اندازی یک هزار پنل خورشیدی بر روی پشت بام منازل مددجویان کمیته امداد مورد موافقت قرار گرفته و  امیدواریم نصب این هزار پنل خورشیدی تا دهه فجر سال آینده عملیاتی شود و تا هفته آینده نیز اعتبار این طرح از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تامین خواهد شد.

    وی به موضوع مشکل ضمانت های بانکی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) مطرح شده از سوی استاندار کرمان اشاره کرد و ادامه داد: 20 میلیارد تومان به صندوق ضمانت کمیته امداد امام خمینی(ره) اختصاص خواهیم داد تا از این طریق بحث مددجویان کمیته امداد که مشکل ضمانتی دارند، حل شود.

    معاون رییس جمهوری در ادامه سفر یک روزه خود به جنوب استان کرمان ضمن بازدید از شهر 5 هزار نفری شهر دوساری از ساختمان نیمه تمام شهرداری(دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی است) بازدید کرد و قول مساعد تکمیل و تجهیز این ساختمان را داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی