عصر بازار

بانکداری دیجیتال در اولویت وزارت اقتصاد است

عصر اعتبار- معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یکی از برنامه‌های این وزارتخانه هوشمندسازی اقتصاد و افتصاد هوشمند است و این وزارت‌خانه طرح بانکداری و بیمه دیجیتال را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

بانکداری دیجیتال در اولویت وزارت اقتصاد است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، عباس معمار نژاد روز پنج‌شنبه در آیین بهره برداری از ساختمان مدیریت بیمه ایران در همدان بیان کرد: مبنای بیمه دیجیتال و هوشمند به معنای راهبردها و مدل های کسب و کار، توجه به مشتری در کانون تعاملات است.

    وی یادآوری کرد: تاکنون در شرکت بیمه و بانک ها، محصول تولید و در مرحله بعد به مردم اطلاع رسانی می شد اما در راستای تحول دیجیتال اول نیاز مشتری را احصا می کنیم تا بتوان به تعداد مشتری محصولات بومی تولید کرده و در اختیار آنها قرار داد،

    معمارنژاد با بیان اینکه مشتری محوری و خدمات مبتنی بر فناوری نوین جزو کارهای اصلی است اظهار داشت: یکی از مشکلات بیمه بروز تقلب در بیان میزان خسارت و درصدها است در حالیکه با استفاده از فناوری نوین می توان این نوع تخلف ها را کاهش داد.

    معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: ضریب نفوذ بیمه ایران در زمینه بیمه زندگی 10 درصد و تمامی بیمه ها 14 درصد است در حالیک میانگین حهانی در زمینه بیمه زندگی حدود 50 درصد است.

    معمار نژاد تاکید کرد: یکی از مهمترین دلایل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در کشور پایین بودن ضریب نفوذ بیمه زندگی است.

    وی گفت: در کشور 11 تا 12 میلیون دستگاه موتورسیکلت وجود دارد اما یک میلیون 500 هزار دستگاه از آنها بیمه هستند و مابقی آنها بیمه ندارند؛ در حالیکه بیشترین آسیب ها در زمینه فوت و خسارت بدنی از ناحیه راکبان موتورسیکلت ها است.

    معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: نقش بیمه ایران در صنعت بیمه کشور بر کسی پوشیده و با داشتن 33 درصد سهم بازار نسبت به سایر شرکت های بیمه ای قابل قیاس نیست.

    معمار نژاد یادآوری کرد: سهم بیمه ایران از بازار پیشتر حدود  60 درصد بود اما با حضور شرکت های بیمه خصوصی این رقم به حدود 33 درصد کاهش یافت ولی بسیاری از خدمات اصلی توسط شرکت بیمه ایران صورت می گیرد.

    وی بیان کرد: در قانون بیمه شخص ثالت اگر هیچ شرکت بیمه ای نسبت به صدور این بیمه نامه برای کسی اقدام نکند، بیمه ایران مکلف به صدور آن خواهد بود یعنی پر ریسک ترین افراد پناهگاهی به نام بیمه ایران دارند.

    معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: این تکلیف بر بیمه ایران هزینه های را به این بیمه تحمیل می کند اما جایی برای پوشش این هزینه ها پیش بینی نشده است با این وجود مردم پناهگاهی در خطرات و خسارت ها به نام بیمه ایران دارند.

    معمار نژاد بیان کرد: در سیل گلستان مازندران و دیگر استانها اولین شرکت بیمه ای که حاضر شد بیمه ایران بود بنابراین رسالت این بیمه به خاطر اینکه بنگاه اقتصادی و تنها شرکت بیمه ای دولتی است به واسطه تکالیفی که پیش بینی می شود باید کارهایی را باید انجام دهد.

    وی ادامه داد: امروز در شرایط تحریم ها تکالیف جدیدی به عهده بیمه ایران گذاشته شده و باید این بیمه از سایر شرکت های بیمه در قالب اتکایی حمایت کند چرا که بزرگترین شرکت بیمه کشور است.

    معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: ضریب نفوذ بیمه ایران در کشور سه برابر کمتر از نرم جهانی است بنابراین باید فرهنگسازی و اعتمادسازی ابتدا از سوی شرکت بیمه صورت گیرد و مردم را مجاب کرد که بیمه می تواند بسیاری از ریسک های آنها را پوشش دهد.

    معمارنژاد اظهار داشت: یکی از دغدغه های مهم کشور تامین اجتماعی و تامین معیشت بازنشستگان است که یکی از راه های تامین معیشت این قشر سرمایه گذاری است که می توانند در قالب بیمه عمر، پس انداز و زندگی انجام داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو