عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

رصد تراکنش‌های بانکی شفافیت مالی را محقق می‌کند

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با مثبت ارزیابی کردن اقدام بانک مرکزی در ایجاد محدودیت در تراکنش‌های سامانه‌های بین بانکی، گفت: کنترل دلار و ریال به شفافیت‌های مالی می‌انجامد.

رصد تراکنش‌های بانکی شفافیت مالی را محقق می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمود شکری با مثبت ارزیابی کردن اقدام بانک مرکزی در ایجاد محدودیت در تراکنش‌های سامانه‌های بین بانکی، گفت: این اقدام ضمن کاهش مفاسد احتمالی می تواند شفافیت های مالی را افزایش دهد.

    نماینده مردم طالش در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با دستورالعمل جدید بانک مرکزی همه تراکنش‌های سامانه‌های بین بانکی به ازای هر شخص در 24 ساعت از درگاه‌های غیرحضوری به یک میلیارد ریال محدود شده است، افزود: این اقدام ضمن کنترل وضعیت پولی کشور می تواند به افزایش شفافیت های مالی نیز بیانجامد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه یکی از عوامل عدم کنترل نرخ ارز انتقال وجه بدون حضور بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه بانک مرکزی با انجام کار کارشناسی عوامل بسیاری در حوزه چرایی عدم کنترل نرخ ارز استخراج کرده که یکی از آنها همین تبادلات مالی بدون حضور  فرد در بانک بوده است.

    شکری با بیان اینکه خوشبختانه با ممانعت از انتقال وجه بیش از 100 میلیون تومان بدون حضور در بانک بسیاری از مسیرهای منتهی به برخی مفاسد گرفته شده است، ادامه داد: در حال حاضر یکی از علل موفقیت بانک مرکزی در بحث نرخ ارز جلوگیری از انتقال وجه بدون حضور بود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: قبل از بخشنامه اخیر بانک مرکزی افراد در خارج از کشور نیز به صورت غیرحضوری می توانستند میلیاردها تومان را جابجا کنند اما اکنون باید شناسایی در بانک انجام شود تا وجه منتقل شود.

    وی افزود: با دستورالعمل اخیر بانک مرکزی انتقال وجوه بیش از 100 میلیون تومان با فرم ها و دستورهای مختلف انجام می شود که کنترل و در نهایت شفاف سازی مالی محقق می شود. شکری همچنین از دستورالعمل بانک مرکزی در خصوص امکان جابجایی پول از طریق سیستم به صورت غیرحضوری نهایت تا 10 میلیون تومان خبر داد و گفت: از این طریق ریال کنترل می شود که به این ترتیب دلالی در تمامی حوزه ها مسدود خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو