عصر بازار

سرنوشت مبهم نامزد پیشنهادی ترامپ برای هیات مدیره فدرال رزرو

عصر اعتبار- نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای هیات مدیره فدرال رزرو با سوالات تند و تیز اعضای کمیته بانکداری مجلس سنا روبرو شد؛ کمیته‌ای که استقلال وی را از ترامپ به چالش کشید.

سرنوشت مبهم نامزد پیشنهادی ترامپ برای هیات مدیره فدرال رزرو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، در جریان جلسه استماع، جودی شلتون از عقاید پیشین خود فاصله گرفت و توضیح داد که وی سیاست واحد پولی مشترک آمریکای شمالی با کانادا و مکزیک را دنبال نمی‌کند.او که پیش‌تر چالشی را که جاعلان پول برای دولت فدرال به وجود آورده اند، با چالش پیش روی «روزا پارکس» (پیشتاز جنبش حقوق مدنی) مبنی بر جداسازی نژادی

    یادداشت های گذشته شلتون که به نظر در حمایت از بازگشت به استانداردی "دارایی محور" همچون طلا برای دلار نوشته شده بود، بخشی از نگرانی‌های اعضای دموکرات کمیته بود.

    همزمان با ادامه جلسه استماع، دست کم 2 عضو جمهوری‌خواه کمیته بانکی سنا ابهاماتی مشابه را در مورد شلتون مطرح کردند. شک و تردید اعضای جمهوری‌خواه این کمیته که به نوعی متحدان ترامپ نیز محسوب می‌شوند در حالی مطرح شده است که حتی یک رای مخالف از سوی یکی از این اعضا نقشه‌های ترامپ را نقش بر آب خواهد کرد.

    پاتریک تومی عقاید شلتون را در خصوص استفاده از فدرال رزرو برای مدیریت ارزش دلار برابر سایر ارزها  «مسیری بسیار بسیار خطرناک دانست.»

    ترامپ اغلب فدرال رزرو را مقصر بالا رفتن قیمت دلار دانسته و به گفته وی این اتفاقی موجب وارد شدن خسارت به صادرات این کشور شده است.

    شلتون که دکترای مدیریت بازرگانی دارد و همواره در یادداشت‌های خود از فدرال رزرو انتقاد کرده است، متعهد شد که نظریه پردازی مستقل باشد که به خوبی با مقامات کنونی فدرال رزرو کار خواهد کرد.

    با این حال دموکرات‌های مجلس سنا آشکارا اعلام کرده‌اند که به وی اعتماد ندارند.

    شرود براون سناتور دموکرات ایالت اوهایو گفته است که «شلتون برای تایید شدن نظر و عقیده اش را در مورد بسیاری از موضوعات تغییر داده است. او با تفکر غالب فاصله زیادی دارد و از طیف آرمانی خارج است.

    «کریستوفر والر» نامزد دوم پیشنهادی نیز که هم اکنون مدیر تحقیقاتی فدرال رزرو سنت لوئیس است، مورد پرسش و پاسخ قرار گرفت.

    هم شلتون و هم والر نامزدهای پیشنهادی ترامپ برای کرسی‌های خالی هیات مدیره فدرال رزرو هستند.

    ترامپ فدرال رزرو را به این دلیل که نرخ بهره را به اندازه کافی یا با سرعت کافی کاهش نداده است، مقصر وقفه در رشد اقتصادی می‌داند و 2 انتخاب وی برای نفوذ به بانک مرکزی آمریکا به عنوان تلاشی در راستای شکل دهی سیاست پولی باب میلش تلقی می‌شود.

    هر دوی این افراد در اظهارات ابتدایی منتشره خود پیش از شروع استماع به موضوعاتی اشاره کردند که سرنخ‌های کمی از عقیده آنان در خصوص سیاست پولی ارائه می‌داد و چیزی نبود جز وعده پیشبرد سیاست‌هایی که از ثبات مالی حمایت و به فدرال رزرو کمک می‌کند تا به اهداف خود در زمینه اشتغالزایی تمام و کمال و ثبات قیمت‌ها نایل شود.

    شلتون به عنوان منتقد همیشگی فدرال رزرو که از زمان نامزد شدن همواره حمایت خود را از کاهش نرخ بهره اعلام کرده، این حمایت را در اظهارات خود تکرار نکرده است.
    وی در عوض گفته است: امیدوارم «به عنوان رییس به تنوع فکری کمک کرده و در راستای توسعه پول و تجارت پایدار تشریک مساعی کنیم.

    اصطلاح «پول پایدار» اغلب تداعی کننده  استانداردهای طلا یا برخی نظام‌هایی است که دلار را با ارزش کالا پیوند می‌دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو