عصر بازار

تعلل در تصویب FATF جایز نیست

تاثیر منفى نپیوستن به FATF بر بازارهاى مالی

عصر اعتبار- رییس اتاق ایران و افغانستان بر ضرورت تسریع در تصمیم‌گیرى درمورد FATF تاکید کرد و گفت: تعلل در این موضوع نتایج خوبى به همراه ندارد.

تاثیر منفى نپیوستن به FATF بر بازارهاى مالی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، سیدحسین سلیمى بر تاثیر منفى نپیوستن به FATF بر بازارهاى کشور تاکیدکرد و افزود: عدم تصویب و یا تعلل در پیوستن به این قانون مسلما بر بر بازارهاى مختلف کشور از جمله ارز، طلا و بورس تاثیر منفى خواهد گذاشت؛ حتى امکان سرمایه گذارى خارجى نیز به خاطر مشکلات بانکى پیش آمده براى ما امکان پذیر نیست.

    رییس اتاق ایران و افغانستان بعد سیاسى دادن به یک مسئله کاملا اقتصادى را عامل موضع‌گیرى‌هاى منفى در مورد FATF دانست و اظهار کرد: ٢۰٥کشور FATF را تصویب کرده‌اند و این یعنى کارهاى کارشناسى و دقیقى توسط این کشورها انجام شده است و ما نیز نباید در پیوستن به آن تعلل کنیم.

    او اضافه کرد: اگرچه ایران بسیارى از مواد این قانون را قبول کرده و در حال اجراى آن‌ها است، اما عدم تصویب آن و قرار گرفتن در لیست سیاه و مسدود شدن حساب‌هاى ایرانیان خارج از کشور براى ما تبعات جبران‌ناپذیرى در پى خواهد داشت.

    به گفته سلیمی، ما در حال حاضر به حمایت‌هاى بین المللى احتیاج داریم و عدم تصویب FATF خبر خوبى براى اقتصاد ایران نخواهد بود؛ ضمن اینکه تعلل در تصویب این قانون و بررسی آن در مجلس جدید نیز زمان بر بوده و نتایج منفى بر جاى خواهد گذاشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی