عصر بازار

افزایش ۱۰ دلاری طلا در جهان در اثر تاثیر کرونا بر شرکت اپل

عصر اعتبار- پس از اینکه اپل، تولید‌کننده آیفون نسبت به درآمدهای خود به علت در اثر شیوع ویروس کرونا در چین هشدار داد، قیمت طلا در معاملات امروز به علت افزایش تقاضا، به بالاترین رقم ۲ هفته گذشته رسید.

افزایش ۱۰ دلاری طلا در جهان در اثر تاثیر کرونا بر شرکت اپل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، پس از اینکه اپل، تولید‌کننده آیفون نسبت به درآمدهای خود به علت در اثر شیوع ویروس کرونا در چین هشدار داد، قیمت طلا در معاملات امروز به علت افزایش تقاضا، به بالاترین رقم 2 هفته گذشته رسید.

    هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 9.76 دلار افزایش 1590.89 دلار فروخته شد که بالاترین رقم از 3 فوریه به شمار می‌رود.

    مارگارت یانگ یان، تحلیلگر بازارهای سی ام سی گفت: «بازارهای آسیا پسیفیک با قیمت‌های بسیار پایین باز شدند. سرمایه‌گذاران در حال حاضر در مورد تاثیرات اقتصادی ویروس کرونا و همچنین احساس حاکم بر تجارت و تقاضای مصرف کننده بسیار نگران هستند.»

    اپل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های غربی است که از شیوع این بیماری متضرر شده است.

    اپل پیش‌بینی‌های خود برای سه ماهه نخست را به اختلال در تولیداتش در چین در اثر شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا در چین کاهش داده است و این امر منجر به احساس عدم ریسک پذیری در بازار شده است.

    این شرکت اعلام کرد تاسیسات تولیدی در چین که آیفون و دیگر قطعات الکترونیک تولید می‌کردند، در حال بازگشایی هستند، اما کندتر از انتظار پیش می‌روند. این امر سبب شد تا ارزش بازارهای بورس آمریکا و آسیا کاهش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی