عصر بازار

قیمت طلا در بازار جهانی رکورد زد

عصر اعتبار- قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی نزدیک به بالاترین رکورد خود در هفت سال اخیر قرار دارد.

قیمت طلا در بازار جهانی رکورد زد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد افت کرد و به 1609 دلار و 59 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز 1612 دلار و 62 سنت پیش رفته بود که بالاترین رکورد از 25 مارس سال 2013 بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در 1612 دلار و 20 سنت ایستاد.

    بازار‌های سهام آسیایی تحت تاثیر کاهش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا و انتظارات برای اقدامات محرک اقتصادی بیشتر از سوی چین، اندکی صعود کردند.

    کمیسیون سلامت استان هوبی چین اعلام کرد تا روز چهارشنبه 349 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا وجود داشته که در مقایسه با 1693 مورد در روز سه شنبه کمتر بوده است.

    همان طور که بازار پیش‌بینی کرده بود، چین نرخ بهره وام دهی را به منظور حمایت از رشد اقتصادی در برابر اثرات منفی شیوع ویروس کرونا کاهش داد.

    جزئیات نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هم نشان داد سیاستگذاران آمریکایی خوش بینی محتاطانه‌ای درباره امکان ثابت نگه داشتن نرخ‌های بهره در سال میلادی جاری دارند. با این حال به ریسک‌های جدیدی که بر اثر شیوع ویروس کرونا ایجاد شده اند، اشاره کرده‌اند.

    نرخ‌های بهره پایینتر به نفع طلا است، زیرا هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری در آن را تقویت می‌کند.

    دلار آمریکا که یک ارز مطمئن در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی به شمار می‌رود، از بالاترین رکورد سه سال اخیر که روز چهارشنبه به آن صعود کرده بود، عقب نشینی کرد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.8 درصد افزایش، به 2735 دلار و 90 سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، 18 دلار و 34 سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.7 درصد کاهش، 998 دلار بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو