عصر بازار

تامین بودجه، جدیدترین چالش اتحادیه اروپا پس از خروج انگلیس

عصر اعتبار- شبکه فرانس ۲۴ گزارش داد خروج انگلیس که یکی از اصلی‌ترین تامین کنندگان بودجه اتحادیه اروپاست، از این اتحادیه بودجه اروپایی‌ها را با چالشی جدید روبرو کرده است.

تامین بودجه، جدیدترین چالش اتحادیه اروپا پس از خروج انگلیس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد: دیروز ماراتنی برای تعیین بودجه اتحادیه اروپا در بروکسل آغاز شد. سران کشور‌های اروپایی با هدف تعیین بودجه اتحادیه اروپا برای 7 سال آینده تشکیل جلسه دادند. مذاکرات به دلیل برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) جنجالی است.

    گزارشگر این شبکه گفت: مذاکره برای تعیین بودجه اتحادیه اروپا معمولا جنجالی می‌شود. اما این بار و چند هفته پس از خروج یکی از تامین‌کنندگان بودجه اروپایی، مذاکرات دشوار است. خلاء ناشی از خروج انگلیس در بودجه اتحادیه اروپا را نمی‌توان نادیده گرفت. اتحادیه اروپا برای بودجه خود از سال 2021 تا 2027 نزدیک به 75 میلیارد یورو را از دست داده است. این کسری باید تقسیم شود. اما بیست و هفت کشور اروپایی تا عقد توافق در این خصوص فاصله زیادی دارند.

    فرانس 24 بخشی از سخنان آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، را پخش کرد. او گفت: من نمی‌دانم که آیا این مذاکرات موفقیت‌آمیز خواهد بود یا خیر. ما احساس می‌کنیم که نگرانی‌هایمان در بسیاری از زمینه‌ها، به اندازه کافی مد نظر قرار نگرفته است.

    این گزارشگر گفت: بودجه اروپایی درصدی از درآمد‌های اقتصادی اتحادیه اروپا محاسبه می‌شود. کمیسیون اروپا پیشنهاد بودجه‌ای معادل 130 میلیارد یورو برابر با 1 ممیز 14 درصد درآمد خالص کشور‌های عضو را ارائه کرده است. شورای اروپایی اقتصادی‌تر است. شارل میشل، رئیس این نهاد اروپایی، 109 میلیارد یورو برابر با 1.7 صدم درآمد ناخالص ملی کشور‌ها را درخواست کرده است. برای نیل به این هدف رئیس شورای اروپا که در گذشته نخست وزیر بلژیک بوده است، قصد محدود کردن هزینه‌ها و یارانه‌های پرداختی تصویب شده در پیمان مشترک کشاورزی اتحادیه اروپا را دارد.

    گزارشگر این شبکه فرانسوی افزود: مالیات بر پلاستیک و تولید گاز کربن در اتحادیه اروپا نیز یکی دیگر از پیشنهاد‌های شارل میشل است. اما اختلافی بین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا درگرفته است. گروهی متشکل از کشور‌های دانمارک، سوئد، هلند و اتریش با کشور‌های فقیر اتحادیه با به عبارتی کشور‌های اروپای شرقی و جنوب اروپا مخالف هستند. این گروه و آلمان اصلی‌ترین تامین‌کنندگان بودجه اتحادیه اروپا هستند و خواستار کاهش بودجه و اختصاص یک درصد درآمد کشور‌ها برای تامین بودجه اروپایی هستند. کشور‌های فقیر با کاهش بودجه یارانه‌ها و بودجه مواجه هستند. این کشور‌ها بر این باورند که با این اقدامات می‌بایست ملت‌های فقیر را برای جبران عقب‌ماندگیشان یاری کرد.

    گزارشگر فرانس 24 در انتهای گزارش خود گفت: فرانسه می‌تواند در مذاکرات نقشی مرکزی ایفا کند. فرانسه اولین تولید کننده محصولات کشاورزی حاضر نیست درباره کاهش یارانه‌های پرداخت شده به بخش کشاورزی، حرفی بشنود. مذاکرات می‌بایست تا تعطیلات آخر هفته ادامه داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو