عصر بازار

تحریم های یکجانبه آمریکا سبب افزایش نابرابری درآمدی شده است

عصر اعتبار- معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: تحریم‌های یکجانبه آمریکا باعث ایجاد چالش جدی برای ایران در جهت دستیابی به اهداف رشد اقتصادی و همچنین افزایش نابرابری درآمدی شده است.

تحریم های یکجانبه آمریکا سبب افزایش نابرابری درآمدی شده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، سید حمید پورمحمدی رئیس دوره‌ای شورای حکام اپدیم که امروز ریاست آن را به پاکستان واگذار کرد، طی سخنانی در چهارمین نشست شورای حکام اپدیم (اجلاس مدیریت بحران کشورهای آسیایی) گفت: تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده آمریکا باعث ایجاد چالش جدی برای جمهوری اسلامی ایران در جهت دستیابی به اهداف رشد اقتصادی و همچنین افزایش نابرابری درآمدی شده است.

    وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضوی متعهد در سازمان ملل، در حال اجرای برنامه پنج ساله ششم توسعه می‌باشد که بر نقش اقتصاد دانش محور و توسعه فناوری‌های جدید در زمینه‌های مختلف تاکید دارد.

    معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: در هماهنگی با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل، برنامه پنج ساله جاری بر اساس مفاهیمی همچون برابری و شمولیت بنا نهاده شده است.

    وی اظهار داشت: بر اساس آمار رسمی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، اقتصاد جهانی از یک رشد نسبی خوبی در سال 2019 بهره مند شد و مردم جهان، در سطوح مختلف از مواهب این رشد بهره مند شدند.

    رئیس هیأت ایران در اجلاس مدیریت بحران در پاکستان گفت: اما جمهوری اسلامی ایران، اخیراً شاهد چالش‌هایی جدی در نیل به اهداف رشد اقتصادی اش بوده و همچنین افزایش نابرابری درآمدی را تجربه کرده است که محصول تحریم‌های اقتصادی یکجانبه دولت ایالات آمریکاست.

    وی تاکید کرد: این تحریم‌ها نه تنها در تضاد با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل است، بلکه به دلیل هدف گرفتن موارد غیر نظامی و انسان‌دوستانه مانند غذا و دارو و به تبع آن به مخاطره انداختن امنیت مردم، ناقض بندهای متعدد منشور سازمان ملل نیز است.

    ایران آماده ترویج همکاری‌های چندجانبه با اعضای اپدیم است

    رئیس دوره‌ای سابق مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا (اپدیم) گفت: نشست فعلی شورای حکام اپدیم یک فرصت ارزشمند برای بررسی دستاوردها و موفقیت‌هایی است که کشورهای عضو در سال گذشته و همچنین طراحی و برنامه ریزی در راستای تالش جمعی برای آینده است.

    وی افزود: رویدادهایی از این قبیل فرصتی عالی برای کشورهای عضو هستند تا دانسته‌ها و تجارب خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و به این ترتیب، بر چالش‌های مشترکی که در جهان پیچیده امروز با آن مواجه هستیم فایق آییم. از طریق این گونه حرکات جمعی می‌توانیم قدم‌های مؤثری در راستای نیل به اهداف توسعه پایدار برداریم.

    معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدمی بزرگ در راستای یافتن پاسخی برای چالش‌هایی که تاب آوری و ایمنی در برابر سوانح طبیعی را به مخاطره می‌اندازد، با همراهی، همکاری و پشتیبانی کشورهای عضو اپدیم و کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا اقیانوسیه سازمان ملل (اسکاپ)، پیشنهاد ایجاد اپدیم را مطرح کرد و از تأسیس آن پشتیبانی کرد.

    وی افزود: جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که مرکز اپدیم را در تهران میزبانی نماید، همانگونه که در قطعنامه 11/71 اسکاپ در سال 2016 تصویب شد.

    پورمحمدی گفت: از زمان آغاز فعالیت‌های اپدیم، چندین دوره کارگاه، دوره آموزشی، بازدید میدانی، مأموریت مشاورهای، اجرای برنامه سازمان ملل، نشست بین المللی، نشست کارشناسی و نشست شورای حکام برگزار شده است.

    وی افزود: خوشبختانه اپدیم فعالیت‌های خود را در زمینه‌های مختلف در کشورهای منطقه توسعه داده و بر اساس اولویت‌ها و نیازهای کشورها عمل می‌نماید. امروز، انتظار کشورهای منطقه نشان می‌دهد که مأموریت‌ها و خدمات اپدیم مرتبط و مورد نیاز هستند.

    پورمحمدی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تمایل و آمادگی خود را برای ترویج همکاری‌های چندجانبه بین کشورهای عضو و ناظر اسکاپ اعلام کرده و مطابق با قطعنامه 11 /71، خود را به حمایت همه جانبه سیاسی، حقوقی، مالی، فنی و لجستیکی از اپدیم متعهد می‌داند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو