عصر بازار

کاهش ۹ دلاری طلای جهانی

عصر اعتبار- پس از اینکه روز گذشته قیمت طلا به بالاترین رقم ۷ سال گذشته رسید، سرمایه گذاران شروع به فروش و برداشت سود کردند که باعث کاهش قیمت این فلز گران بها شد اما افزایش تعداد مبتلایان در خارج از چین مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شد.

کاهش ۹ دلاری طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، پس از اینکه روز گذشته قیمت طلا به بالاترین رقم 7 سال گذشته رسید، سرمایه گذاران شروع به فروش و برداشت سود کردند که باعث قیمت این فلز گران بها شد اما افزایش تعداد مبتلایان در خارج از چین مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شد.

    هر اونس طلا با 8.94 دلار کاهش 1650.44 دلار معامله شد. طلا در ساعات اولیه معاملات 1.7 درصد افت کرد.

    قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه 2.8 درصد افزایش یافت و به 1688.66 دلار رسید که بالاترین رقم از ژانویه 2013 تاکنون به شمار می رود.

    مارگارت یانگ یان، تحلیلگر بازارهای سی ام سی گفت: «مردم در حال برداشت سود هستند. طلا در دو هفته گذشته به علت کورنا و انتظار برای اجرای سیاست های پولی انبساطی به شدت خریداری شده است.»

    «نسبت به دیروز اندکی بهبود صورت گرفته اما نمی گویم که اکنون ریسک پذیری وجود دارد و دلیل آن وجود این ویروس است.»

    وارن پاترسون، تحلیلگر ای ان جی گفت اگر بانک های مرکزی در واکنش به شیوع جهانی نرخ بهره را کاهش دهند یا سیاست های انبساطی بیشتری اجرا کنند، طلا متنفع می شود.

    وی افزود در عین حال، افزایش دلار به عنوان منبع امن سرمایه گذاری در زمان شیوع، می تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت طلا سود و بعید است که قیمت بیش از حد بالا بماند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی