عصر بازار

جزییات بهره‌مندی بازنشستگان کشوری از تسهیلات اعتباری رفاهی

عصر اعتبار- صندوق بازنشستگی کشوری با هدف کمک به معیشت بازنشستگان تحت پوشش خود، با همکاری بانک صادرات و فروشگاه‌های رفاه، طرح ارائه تسهیلات اعتباری رفاهی به ارزش یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از طریق کارت حقوقی بازنشستگان کشوری در بانک صادرات، اجرایی می‌کند.

جزییات بهره‌مندی بازنشستگان کشوری از تسهیلات اعتباری رفاهی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ضوابط و شرایط استفاده از این تسهیلات اعلام شده است.

    این شرایط به شرح زیر است:

    - تمامی بازنشستگان و همچنین وظیفه بگیران تک ورثه همسر که میزان حقوق خالص دریافتی آنان پس از کسر کسور و بدهی‌ها از یک میلیون و 200 هزار تومان بالاتر باشد، مشمول استفاده از تسهیلات اعتباری رفاهی هستند.

    - مشمولینی که فاقد «سپهرکارت» باشند، می بایست ضمن مراجعه به شعب بانک صادرات ایران نسبت به صدور کارت مذکور اقدام کرده و جهت شارژ اعتبار تسهیلات با در دست داشتن «سپهرکارت» به نمایندگی‌های صندوق بازنشستگی در سراسر کشور مراجعه کنند.

    - مشمولین طرح می‌توانند با مراجعه به شعب فروشگاه‌های رفاه در سراسر کشور با ارائه سپهرکارت بانک صادرات (حساب حقوقی) تا سقف تسهیلات اعتباری(کیف پول اعتباری) اقدام به خرید کالا کنند.

    - چهار رقم آخر شماره ملی مشمولان، به عنوان رمز تسهیلات اعتباری (رمز کیف پول اعتباری) محسوب می‌شود.

    - تسهیلات اعتباری(کیف پول اعتباری) از حساب اصلی متصل به سپهرکارت مشمولین مجزا است.

    - میزان تسهیلات اعتباری اختصاصی، به مبلغ 12 میلیون ریال و با نرخ سود 2 درصد است.

    - مهلت استفاده از تسهیلات از تاریخ هفتم اسفندسال جاری تا هفتم فروردین 99 است.

    - استفاده از تسهیلات به صورت اختیاری بوده در صورت عدم تمایل مشمولان به خرید کالا، تسهیلات اعتباری (کیف پول اعتباری) دارنده سپهرکارت غیرفعال می‌شود.

    - پس از خرید کالا در مهلت تعیین شده، بازپرداخت تسهیلات اعتباری از فروردین ماه 99 طی چهار قسط از حساب حقوقی مشمولان کسر می‌شود.

    - میزان بازپرداخت تسهیلات اعتباری بر اساس میزان خرید کالا از فروشگاه رفاه محاسبه شده و به صورت ماهیانه طی 4 قسط در فیش حقوقی مشمولان درج می‌شود.

    به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری نیز در آئین امضای تفاهم نامه اعطای تسهیلات به بازنشستگان کشوری به منابع غیردولتی اعطای تسهیلات به بازنشستگان در قالب "طرح یاری" اشاره کرد.

    وی تصریح کرد: در این طرح بدون اینکه امکانات خاصی از طرف دولت به صندوق بازنشستگی داده شود سعی می کنیم تا اعتباراتی را در اختیار بازنشستگان قرار دهیم؛ در این راستا  تامین کالاهای موردنیاز بازنشستگان نیز مورد توجه قرار دارد.

    شریعتمداری گفت: اعتبار تسهیلات رفاهی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری از 7 اسفند 98 تا 7 فروردین 99 به مدت یک ماه برای بازنشستگان تحت پوشش این صندوق که مشمول شده باشند، بر روی کارت بانک صادرات آنها شارژ می شود.

    وی ادامه داد: بازنشستگان متقاضی می توانند از روز چهارشنبه 7 اسفندماه با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی کشوری ( به نشانی cspf.ir ) از شرایط خود و اینکه مشمول طرح هستند یا خیر اطلاع یافته و هم زمان با استفاده از رمز این تسهیلات به جای رمز اصلی کارت بانکی، که همان شماره 4 رقم آخر کدملی بازنشسته حقوق بگیر صندوق است برای خرید انواع کالای مورد نیاز از فروشگاه های رفاه در سراسر کشور اقدام کنند.

    در این مراسم " رسول محمدی "، مدیرعامل فروشگاههای  زنجیرهای رفاه نیز با بیان اینکه برای اولین بار  نحوه پرداخت تغییر خواهد کرد و یک کارت می تواند به کیف پول بازنشستگان تبدیل شود گفت: تسهیلات دو درصد در شبکه بانکی کم نظیر است و این می تواند باعث استفاده بیشتر بازنشستگان از این طرح شود.

    او با بیان اینکه در فروشگاههای رفاه با کمک همکاران دیگر توانستیم 8 هزار شغل ایجاد کنیم ادامه داد: سبد خرید ارزان تر و تهدید نشدن اشتغال اصناف خرد از دیگر اهداف مجموعه فروشگاه های رفاه است.

    حجت الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات نیز با بیان اینکه بانک صادرات از سال‌های گذشته با استفاده از کارت‌های سپهر پرداخت حقوق بازنشستگان را برعهده داشته اظهار کرد: تلاش کردیم تا در طرح یاری کارت جدیدی برای بازنشستگان صادر نشود و قبل از عید نیز مرحله اجرا برسد.

    وی  با بیان اینکه بانک صادرات از سال‌های گذشته با استفاده از کارت‌های سپهر پرداخت حقوق بازنشستگان را برعهده داشته اظهار کرد: تلاش کردیم تا در طرح یاری کارت جدیدی برای بازنشستگان صادر نشود و قبل از عید نیز مرحله اجرا برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی