عصر بازار

صنایع کرونازده و اهمیت مهلت دهی دولت به پرداخت مالیات و حق بیمه تولیدکنندگان

عصر اعتبار- عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک با بیان اینکه در سال رونق تولید باید برنامه‌ریزی دقیقی از سوی دولت برای حفظ تولید و اشتغال کشور صورت گیرد، گفت: دولت در زمینه مالیات‌ها و حق بیمه تأمین اجتماعی به صنعتگران مهلت دهد.

صنایع کرونازده و اهمیت مهلت دهی دولت به پرداخت مالیات و حق بیمه تولیدکنندگان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، مجید افتخاری نیا با بیان اینکه صنعت پوشاک و اصناف در شرایط بدی درگیر موضوع کرونا شده‌اند، گفت: برای حل این مشکل، هیچ بسته حمایتی از طرف دولت ارائه نشده، در حالی که بخش خصوصی نگران حفظ اشتغال و نیز پرداخت حقوق و مزایای شب عید کارگرانش است.

    وی تأکید کرد: در این وضعیت دولت باید از تولیدکنندگان حمایت کند، به طوری که حداقل در بحث مالیات‌ها و یا تأمین اجتماعی تمهیداتی برای بخش تولید اندیشیده شود.

    افتخاری نیا با بیان اینکه در حال حاضر نگران ورشکستگی بسیاری از اصناف هستیم، گفت: در سالی که به عنوان رونق تولید نامگذاری شده، باید برنامه‌ریزی دقیقی از سوی دولت برای حفظ تولید و اشتغال کشور صورت گیرد.

    به گفته عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک، بخش تولید حدود سه ماه درگیر حوادث مختلف از جمله افزایش قیمت بنزین، شهادت سردار سلیمانی و همچنین سقوط هواپیما بود و حالا نیز با موضوع کرونا درگیر است.

    وی تأکید کرد: دولت باید در زمینه نحوه پرداخت مالیات تولیدکنندگان تجدیدنظر کند و در عین حال، سازمان تأمین اجتماعی نیز باید برای دو ماه پایان امسال و همچنین فروردین سال آینده جهت پرداخت حق بیمه صنعتگران و اصناف مهلت تعیین کند.

    وی افزود: با توجه به فهرست بیمه کارخانه‌ها، بخش‌های تولیدی و اصناف، باید یکسری وام‌های زودبازه در اختیار این بخش‌ها قرار گیرد که البته در کوتاه‌ترین زمان بازپرداخت شوند و تولیدکنندگان بتوانند حقوق و سنوات پرسنل خود را با استفاده از آن بپردازند.

    افتخاری‌نیا با تأکید بر لزوم اتخاذ راهکاریی در این زمینه از سوی دولت گفت: اگر بخش خصوصی نتواند در پایان سال سنوات کارگرانش را پرداخت کند، در سال آینده باید رقم بالایی را بابت این مسئله بپردازد که مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان به همراه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو