عصر بازار

مدیرعامل بیمه سلامت:

اعتبار ۱۶۶۰میلیاردی تخصیص یافته به بیمه سلامت، برای مقابله با کرونا نیست

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه ۱۶۶۰ میلیارد تخصیص اعتبار این سازمان از بودجه سال ۹۸ صورت گرفته است، گفت: طبیعی است که بیمارستان‌هایی که مقر مبارزه با کرونا هستند در اولویت پرداخت ما خواهد بود اما این به آن معنا نیست که مبلغ یاد شده صرفا برای مقابله با کرونا به سازمان اختصاص یافته است.

اعتبار ۱۶۶۰میلیاردی تخصیص یافته به بیمه سلامت، برای مقابله با کرونا نیست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهندس طاهر موهبتی درخصوص پرداخت اعتباراتی که دکتر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بودند، گفت: 1660میلیارد تومان تخصیص عادی بود که سه ماه یکبار به سازمان بیمه سلامت اختصاص می‌یافت البته این تخصیص نیز کامل صورت نگرفته است و همچنان 2هزار میلیارد تومان از تخصیص بودجه سال جاری سازمان باقی مانده است.

    وی با اشاره به اینکه 1660 میلیارد اختصاص یافته نیز همچنان در اسناد خزانه است و به پول تبدیل نشده، خاطرنشان کرد: به محض دریافت مبلغ، توزیع آن در سراسر کشور انجام خواهد شد.

    وی در پاسخ به برخی شبهات به وجود آمده در این باب که 1660 میلیارد اختصاص یافته در جهت استفاده برای مقابله با بیماری کرونا از سوی بیمه سلامت است، تاکید کرد: اقای دکتر نوبخت هم ذکر کردند که این مبلغ بخشی از تخصیص بودجه ماهیانه سازمان است  البته طبیعی است که بیمارستان‌هایی که مقر مبارزه با کرونا هستند در اولویت ما خواهد بود اما این به آن معنا نیست که مبلغ یاد شده صرفا برای مقابله با کرونا به سازمان اختصاص یافته است.

    مدیرعامل بیمه سلامت با بیان اینکه بدهی‌های سال 97 بیمه سلامت به برخی مراکز طرف قرارداد پابرجاست و اعتباری برای پرداخت آن بخش از بدهی‌ها در اختیار سازمان قرار نگرفته است، اظهار کرد: هفته گذشته حدود 280 میلیارد از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و حدود 620 میلیاردتومان از مطالبات بخش دولتی و همچنین یک ماه از مطالبات بیمارستان‌های خصوصی پرداخت شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی