عصر بازار

حباب بازار ارز و طلا درگیر دلالی و سودجویی است

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بر ضرورت دوری مردم از خرید و فروش‌های کاذب طلا و ارز خبر تاکید کرد و گفت: حباب نرخ ها به زودی از بین می‌رود.

حباب بازار ارز و طلا درگیر دلالی و سودجویی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه نوسانات بازار ارز و طلا به علت رکود رخ داده در اثر کرونا در سایر بازارها بوده است، گفت: متاسفانه همواره یک عده سودجو برای برهم زدن نظم بازار پیشقدم می شوند که این در مورد بازار ارز و طلا در این اواخر به شدت صادق بوده است.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایط اقتصادی فعلی کشور جولان سودجویان در بازار ارز و طلا حباب قیمت ها را بیشتر کرده است، افزود: متاسفانه جولان سوداگران در بازار ارز و طلا و حبابی کردن قیمت ها به ضرر افرادی است که پول خود را در این دو بازار سرمایه گذاری می کنند.

    وی با بیان اینکه شکی در کاهش حجم حباب رخ داده در قیمت طلا و ارز نیست، تصریح کرد: بارها تاکید کرده ایم که بازار ارز و طلا محل مناسبی برای سرمایه گذاری نیست و ادامه اعتماد به این قیمت های فعلی متضرر شدن افراد را در پی خواهد داشت.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی که کشور درگیر ویروس کرونا است نمی توان مداخله ای در قیمت ارز و طلا داشت، گفت: بیشترین علت تورم رخ داده در قیمت ارز و طلا تعطیلی بازارهای موازی بوده که برخی از این شرایط سواستفاده کرده و از آب گل آلود ماهی می گیرند.

    وی از عمر کوتاه حباب رخ داده در نرخ ارز و طلا خبر داد و افزود: طبق بررسی های انجام شده دوامی در نرخ های فعلی طلا و ارز نبوده و به زودی بازار با ثبات نسبی و ترکیدن حباب ها مواجه خواهد شد.

    جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: با برگشتن چرخه اقتصاد به شرایط عادی طلا و ارز نیز در نتیجه عرضه و تقاضا به قیمت اصلی خود خواهند رسید.

    عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا ارز به زیر ١۰ هزار تومان خواهد رسید یا خیر، گفت: بررسی ها امکان پیش بینی کاهش نرخ ارز را می دهد اما اینکه بخواهیم رقم برای آن در نظر بگیریم به نوعی دخالت در بازار است از این رو ایستادن در نرخ نهایی را بر عهده بازار می گذاریم.

    وی با بیان اینکه نرخ های فعلی ارز و طلا منطقی نبوده و بیشتر متاثر از شرایطی کلی حاکم بر کشور است، افزود: حبابی شدن مجدد نرخ ارز و طلا نتیجه افزایش تقاضا نیست از این رو توجیه منطقی برای ثابت ماندن این نرخ های حبابی موجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو