عصر بازار

ضربه ۲۰۰ میلیارد دلاری کرونا به ثروتمندان در یک روز!

عصر اعتبار- ریزش اخیر شاخص های بورسی جهان باعث زیان ۲۰۳ میلیارد دلاری ثروتمندان شده است.

ضربه ۲۰۰ میلیارد دلاری کرونا به ثروتمندان در یک روز!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، روز گذشته بازارهای بورسی شاهد ثبت بدترین ریزش خود در طول 12 سال اخیر بودند و همین مساله نیز باعث شد تا ثروتمندان جهان بخش قابل توجهی از ثروت خود را از دست بدهند. به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان، بسیاری از شاخص های بورسی به ویژه در آمریکا و اروپا بین پنج تا هشت درصد سقوط کرند.

    آن طور که رتبه بندی ثروتمندان بلومبرگ نشان می دهد، به دنبال این اتفاق، مجموع ثروت 500 فرد ثروتمند جهان 203 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. موکاش آمبانی، ثروتمندترین فرد آسیا و هند 5.7 میلیارد دلار و برنارد آرنو، ثروتمندترین فرد فرانسه و اروپا در یک روز 4.2 میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده اند. در آمریکا نیز اوضاع از این بهتر نبوده و جف بزوس، ثروتمندترین فرد آمریکا و جهان و وارن بافت، چهارمین فرد ثروتمند جهان هر دو در یک روز 4.4 میلیارد دلار خسارت دیده اند.

    مارک هفله، کارشناس موسسه 'یو بی اس فایننشیال گروپ' گفت: در کوتاه مدت تمام توجه بازارها معطوف به شیوع ویروس کرونا خواهد بود و انتظار نمی رود خیلی روزهای خوبی را تا زمان مهار بیماری پیش روی خود داشته باشیم.

    در روز گذشته از 100 فرد نخست فهرست ثروتمندان جهان، 85 نفر با کاهش ثروت خود مواجه شدند. از سوی دیگر اما افزایش تقاضا برای خرید محصولات بهداشتی و ضد عفونی کننده باعث افزایش سهام شرکت های تولید کننده این مواد شد و برخی افراد ثروتمندتر از روز قبل شدند: کین یینگ لی، با افزایش چهار درصدی ارزش نماد غذایی "مویان' 537 میلیون دلار ثروتمندتر شد و لی شی تینگ، مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی 'شنژن مایند ری' با افزایش 144 میلیون دلاری ثروت خود، اکنون بیش از 14 میلیارد دلار ثروت در اختیار دارد.

    ویروس کرونا تاکنون در 103 کشور گزارش شده و جان بیش از 4000 نفر را گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو