عصر بازار

پیش بینی رشد منفی ۵ درصدی اقتصاد آمریکا در فصل بهار

عصر اعتبار- بانک آمریکایی گلدمن ساکس رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ را منفی ۵ درصد پیش بینی کرد.

پیش بینی رشد منفی ۵ درصدی اقتصاد آمریکا در فصل بهار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، شرکت گلدمن ساکس پیش بینی رشد اقتصادی آمریکا برای نیمه اول 2020 را به خاطر رکود به وجود آمده در نتیجه شیوع ویروس کرونا پایین  آورد.

    این بانک آمریکایی اعلام کرد رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا را در سه ماهه اول سال جاری میلادی صفر درصد پیش بینی می کند در حالی که قبلاً  0.7 درصد اعلام شده بود. پیش بینی می شود رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم از صفر درصدی که پیش بینی شده بود پایین تر آمده و به منفی 5 درصد برسد.

    گلدمن ساکس تخمین می زند تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم از یک درصد اولیه تا 3 درصد افزایش یابد.

    گلدمن در آخرین یادداشت تحقیقاتی خود اعلام کرد:« ما انتظار داریم فعالیت اقتصادی آمریکا در ادامه ماه مارس و در کل ماه آوریل به شدت کاهش یابد چون ترس از ویروس کرونا باعث شده مصرف کنندگان و کسب و کارها هزینه‌های خود مثل مسافرت، تفریح و غذا خوردن در رستوران را پایین بیاورند».

    این بانک سرمایه گذاری اعلام کرد انتظار دارد فعالیت اقتصادی در آمریکا پس از ماه آوریل بهبود یابد و در نیمه دوم سال جاری میلادی رشد داشته باشد.

    در کل، پیش بینی این بانک از تولید ناخالص داخلی برای 2020 از 1.2 درصدی که قبلا پیش بینی شده بود پایین آمده و به 0.4 درصد رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی