عصر بازار

راه حل های ۷ اقتصاد بزرگ دنیا برای مقابله با تبعات ویروس کرونا

عصر اعتبار- سیاست‌گذاران و رهبران دولتی در جهان رویکردهایی برای مقابله با رکود اقتصادی ناشی از ویروس کرونا در نظر گرفته‌اند.

راه حل های ۷ اقتصاد بزرگ دنیا برای مقابله با تبعات ویروس کرونا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سیاست‌گذاران و رهبران دولتی رویکردهایی برای مقابله با رکود اقتصادی ناشی از ویروس کرونا در نظر گرفته‌اند. در اینجا به برخی از اقدامات بزرگترین اقتصاد های دنیا در این رابطه می پردازیم:

    آمریکا

    فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را تا نزدیک صفر رسانده است، خرید اوراق قرضه را آغاز کرده و همراه با بانک مرکزی یک سری اقدامات دیگر را برای جلوگیری از سقوط سریع اقتصاد در پیش گرفته است.

    فدرال رزرو همچنین بانک‌ها را تشویق می‌کند از تریلیون ها دلاری که در خزانه از زمان بحران مالی ذخیره شده، برای وام دادن به کسب و کارها و افرادی که از این ویروس ضربه خورده اند استفاده کند.

    وزارت خزانه داری آمریکا پرداخت مالیات را بدون سود و جریمه برای کسب و کارها و افراد خاصی که از این شرایط ضربه خورده اند به تعویق می‌اندازد و هدف آن تامین 200 میلیارد دلار نقدینگی اضافی برای اقتصاد است.

    دونالد ترامپ یک طرح اضطراری8.3 میلیارد دلاری را برای مبارزه با گسترش این ویروس و ساخت واکسن علیه آن تصویب کرده است.

    بانک مرکزی اروپا

    بانک مرکزی اروپا وام هایی برای بانک ها با نرخ بهره منفی 0.75 درصد، کمتر از نرخ سپرده منفی 0.5 درصد تامین می کند و خرید اوراق قرضه را تا 120 میلیارد یورو در سال جاری میلادی با تمرکز بر بدهی شرکتی افزایش می دهد. بانک مرکزی اروپا برخلاف بانک های انگلیس و آمریکا نرخ بهره را پایین نیاورده و به جای آن از دولت های منطقه یورو می خواهد هزینه ها را افزایش دهند.

    چین

    چین 110.5 میلیارد یوان (15.9 میلیارد دلار) برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا در نظر گرفت. افزایش صندوق‌های حمایتی پکن برای کمک به مناطق تحت تاثیر ویروس و بانک های مرکزی این کشور بسیاری از نرخ های کلیدی آن را پایین آورده است مثل نرخ شاخص وام دهی. پکن از بانک‌ها خواسته وام های ارزان به شرکتهای ضربه خورده بدهند و بازپرداخت وام ها را به تعویق بیندازند.

    ایتالیا

    ایتالیا مبلغی را که برای مبارزه با ویروس کرونا تعیین کرده بود دو برابر کرده و به 7.5 میلیارد یورو (8.4 میلیارد دلار) رسانده است به این ترتیب هدف کسری سال جاری ایتالیا 2.5 درصد تولید ملی آن خواهد بود که بیشتر از هدف 2.2 درصد آن است. بانکهای ایتالیا به شرکت های کوچک و افرادی که از رکود اقتصادی به وجود آمده از این ویروس ضربه خورده اند اجازه می‌دهد پرداخت بدهی های خود را به تعویق بیندازند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو