عصر بازار

معاون درمان وزازت بهداشت:

۹۰ درصد هزینه بستری بیماران کرونا را بیمه می‌پردازد

عصر اعتبار- معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹۰ درصد هزینه بستری بیماران کرونا را در بیمارستان ها، بیمه می‌پردازد و رقم پرداختی این بیماران بدون آی سی یو حدود ۱۵۰ هزار تومان است.

۹۰ درصد هزینه بستری بیماران کرونا را بیمه می‌پردازد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، قاسم جان بابایی افزود: این شایعه که در فضای مجازی پخش شده که از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستانها رقم های میلیونی گرفته می شود صحت ندارد. 90 درصد هزینه این بیماران را بیمه می پردازد و فقط 10 درصد کل این هزینه به عهده فرد بیمار است و اگر بیماری توان پرداخت این رقم را هم نداشته باشد، به مددکاری بیمارستانها ابلاغ شده که 10درصد سهم بیمار را مددکاری بپردازند و بیماران کم بضاعت رایگان ترخیص می شوند.

    وی گفت: تمام داروها و آزمایش های تشخیصی کرونا در بیمارستانهای دولتی رایگان است و فقط 10 درصد هزینه خدمات هتلینگ بیمارستانی (تخت روز) به عهده بیمار است که اگر فرد در تخت عادی بستری شده باشد سهم 10 درصدی هتلینگ بیمارستانی آن بین 150 تا حداکثر 450 هزار تومان می شود و حتی اگر در بخش آی سی یو هم بستری شود سهم پرداختی بیمار به یک میلیون تومان نمی رسد.

    معاون درمان وزیر بهداشت افزود: این رقم ها در همه بیمارستانهای دولتی صادق است. تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا که به بیمارستانهای خصوصی رفته و بستری شده اند، تعدادشان خیلی کم است و بیشتر افرادی هستند که یا بیمه تکمیلی دارند یا توان مالی بیشتری برای پرداخت در بیمارستان خصوصی دارند.

    به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون 13 هزار و 938 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، 724 نفر فوت کرده و 4 هزار و 790 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی