عصر بازار

قیمت سکه تا پایان امسال چه می‌شود؟

عصر اعتبار- با توجه به روند نوسانی بازار ارز، قیمت سکه تا پایان امسال چه وضعتی خواهد داشت؟ برای پیش‌بینی وضعیت بازار سکه تا پایان چهارشنبه هفته جاری چه سیگنال‌هایی قابل مشاهده است؟

قیمت سکه تا پایان امسال چه می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تجارت‌نیوز، با توجه به روند نوسانی بازار ارز، قیمت سکه تا پایان امسال چه وضعتی خواهد داشت؟ برای پیش‌بینی وضعیت بازار سکه تا پایان چهارشنبه هفته جاری چه سیگنال‌هایی قابل مشاهده است؟

    در این مورد دنیای اقتصاد درباره آخرین وضعیت سکه نوشته است: افزایش قیمت دلار موجب شد که بازار سکه و طلای داخلی نیز تا حدی نوسانی شود. سکه دیروز در واکنش به افزایش دلار، 100 هزار تومان رشد قیمت را به ثبت رساند و با عبور از مرز مهم 6 میلیون تومانی به بهای 6 میلیون و 20 هزار تومان رسید. افزایش قیمت فلز گرانبهای داخلی در شرایطی رقم خورد که در ابتدای هفته در واکنش به سقوط طلای جهانی در مسیر نزولی قرار گرفته بود.

    طلای جهانی روز جمعه تا محدوده هزار و 530 دلاری سقوط کرد. با این حال سکه در ابتدای هفته توانست با اهرم رشد قیمت دلار در بازار داخلی، به ریزش 6 درصدی اونس تنها واکنش نزولی یک درصدی را بروز دهد و با استفاده از همین اهرم دلار، حتی در روز یکشنبه به سطح قیمتی بالاتری نسبت به انتهای هفته گذشته برسد. سکه روز پنج‌شنبه روی مرز 6 میلیونی قرار داشت و روز یکشنبه در اواخر روز با قیمت 6 میلیون و 20 هزار تومان معامله می‌شد. البته برخی کانال‌های اطلاع رسانی عنوان می‌کردند که قیمت سکه به بالای 6 میلیون نرسیده است؛ ولی روی تابلوی سایت صنف طلا، جواهر، نقره و سکه تهران حتی نرخ 6 میلیون و 100 هزار تومانی نیز ثبت شده بود.

    در این میان، برخی فعالان باور داشتند سکه تنها به دلیل افزایش قیمت دلار در جاده صعودی قرار نگرفت. آنها اعتقاد دارند سکه‌بازان به آینده طلای جهانی نیز در هفته جاری خوش‌بینند و انتظار دارند که اونس در روزهای آتی بخشی از ارزش از دست رفته خود را بازیابد. از نظر آنها تا زمانی که ریسک گسترش بیشتر ویروس کرونا و آسیب‌های آن وجود دارد، نباید احتمال رشد قیمت طلا را نادیده گرفت.

    طلای جهانی قربانی ریزش سهام شد
    در گزارشی دیگر هم دنیای اقتصاد نوشته است: قیمت هر اونس طلای جهانی هفته گذشته با افت کم‌سابقه 7/ 8 درصدی نهایتا به 1529 دلار رسید. شیوع پرشتاب ویروس کرونا در سراسر دنیا و تاثیرات آن بر اقتصاد منجر شده تا بسیاری از موسسات مالی اخیرا از افزایش محسوس ریسک رکود و حتی ورود به فاز رکود سخن بگویند.

    با وجود این، طی هفته گذشته نیاز سرمایه‌گذاران دنیا برای پوشش ریسک در بازارهای سهام و جبران زیان‌های خود منجر شد تا شاهد افزایش فروش طلا در بازار جهانی باشیم. البته حمایت اخیر دولت آمریکا با تصویب بودجه اضطراری سبب شد تا جمعه بورس این کشور بخشی از افت پیشین خود را جبران کند، اما به نظر می‌رسد نگرانی فعالان بازار جهانی همچنان فروکش نکرده است. به این ترتیب آنها همچنان در انتظار اقدام آتی فدرال رزرو در نشست سه‌شنبه و چهارشنبه خواهند بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو