عصر بازار

کرونا مالیات مسکن را عقب انداخت

عصر اعتبار- رایزنی دستگاه‌های مرتبط با سامانه املاک و اسکان که پیش‌نیاز طرح مالیات بر عایدی املاک است با شیوع کرونا دچار اختلال شد.

کرونا مالیات مسکن را عقب انداخت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از یسنا، با وجود آنکه سامانه املاک و اسکان در بهمن امسال رونمایی شد، اتصال این سامانه به دستگاه‌های مرتبط همچون سازمان امور مالیاتی، شهرداری ها، وزارت صمت، دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون آب، برق، گاز و مخابرات به طور کامل محقق نشده است.

    تا قبل از شیوع کرونا و بنا به گفته محمود محمودزاده - معاون وزیر راه و شهرسازی - مکاتبات لازم با دستگاه‌ها، سازمان‌ها و مراجع دولتی مذکور انجام و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است، اما به منظور حفظ بهداشت عمومی امکان ادامه جلسات مقدور نشد.

    به گفته محمودزاده، پس از رفع بحران کرونا، جلسات با سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط برای تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان ادامه خواهد یافت.

    بنابراین گزارش، مجلس شورای اسلامی طرح مالیات بر عایدی املاک را به دولت ارائه کرده و دولت گفته که قصد دارد در این خصوص لایحه ارائه دهد. یکی از پیش‌نیازها اجرای مالیات بر عایدی املاک، حذف دلال بازی و مالیات خانه‌های خالی، راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان است که اخیراً توسط وزارت راه و شهرسازی رونمایی شد.

    کارشناسان امیدوارند این آرزوی دیرینه که گفته می شود از سال 1353 مطرح شده و در سال 1366 به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم از دستور کار خارج شد در سال 1399 رنگ واقعیت به خود بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی