عصر بازار

خرید سکه در کدام ماه سودده بود؟

عصر اعتبار- بررسی روند قیمت سکه در ۱۲ ماهه سال گذشته نشان می‌دهد، اسفند ماه پربازده‌ترین ماه برای سکه بوده که بیش از ۱۲ درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده است.

خرید سکه در کدام ماه سودده بود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تجارت نیوز، قیمت سکه در زمستان سال گذشته بیشترین افزایش قیمت‌ها را به همراه داشت.

    سال 1398 سال پر نوسانی برای بازار سکه بود و افزایش قیمت 34 درصدی را برای سرمایه‌گذاران این بازار به همراه داشت که کمتر از بازدهی طلا بود.

    قیمت سکه (بهار آزادی) در ابتدای سال 1398 در سطح چهار میلیون و 394 هزار تومان قرار داشت که با افزایش قیمت در اواخر اردیبهشت ماه به پنج میلیون تومان نیز رسید اما پس از آن توانست تا ابتدای آبان ماه روند تقریبا با ثباتی نزولی را پشت سر بگذارد. در چهارم آبان ماه قیمت سکه به پایین‌ترین میزان سال گذشته خود رسید و در سطح سه میلیون و 800 هزار تومان قرار گرفت.

    پس از آبان ماه، بازار سکه شاهد افزایش بی‌وقفه قیمت تا پایان سال بود.

    بررسی روند قیمت سکه در 12 ماهه سال گذشته نشان می‌دهد، اسفند ماه پربازده‌ترین ماه برای سکه بوده که بیش از 12 درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده است.

    همچنین در سال گذشته بیشترین افت قیمت سکه مربوط به تیر ماه بود، به طوری که در این ماه هر سکه بهار آزادی با افت 6٫3 درصدی مواجه شد.

    بازدهی سکه در سال 1398

    در مجموع قیمت سکه در سال 1398 با افزایش 34٫2 درصدی از جهار میلیون و 394 هزار تومان در ابتدای سال به پنج میلیون  900 هزار تومان در پایان سال رسید و رکورد بالاترین قیمت تاریخی خود را در این سال به ثبت رساند.

    پورسعید خلیلی