عصر بازار

توسط صندوق پژوهش‌ و فناوری اصفهان انجام گرفت؛

اعطای ۹ میلیارد تسهیلات به شرکت‌ها برای تولید محصولات پیشگیری از کرونا

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری اصفهان از اعطای ۹ میلیارد تومان از منابعی که صندوق نوآوری و شکوفایی در اختیار صندوق اصفهان قرار داده، به شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها خبر داد و گفت: تمامی این تسهیلات به جز یک شرکت، همه در قالب وام قرض‌الحسنه با نرخ چهار درصد و برای تولید محصولات پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا ویروس بوده است.

اعطای ۹ میلیارد تسهیلات به شرکت‌ها برای تولید محصولات پیشگیری از کرونا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهندس احمد ورد درباره فعالیت صندوق پژوهش و فناوری اصفهان در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان اصفهان برای تولید اقلام و محصولات مقابله با ویروس کرونا، گفت: ما پیش از فراخوان صندوق نوآوری و شکوفایی در تامین مالی تولید محصولات مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در کشور، اقدام به شناسایی شرکت‌های فعال در این حوزه کردیم و پس از فراخوان صندوق نوآوری، به 30 شرکتی که اعلام آمادگی کرده بودند، تسهیلات مورد نیاز را به آنها ارائه دادیم.

    وی با اشاره به استقبال شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های فعال در اصفهان از فراخوان صندوق نوآوری و شکوفایی، اظهار کرد: پس از فراخوان صندوق نوآوری تاکنون به حدود 15 شرکت تسهیلات لازم ارائه شد ضمن آنکه تسهیلات 5 شرکت دیگر نیز مصوب شده که در روزهای آینده به آنها اعطا خواهد شد.

    ورد، با اشاره به اینکه تاکنون 9 میلیارد تومان از منابعی که صندوق نوآوری و شکوفایی در اختیار صندوق پژوهش و فناوری اصفهان قرار داده، به شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها اعطا شده است، گفت: علاوه بر این در حدود 3 میلیارد تومان از منابعی که در اختیار این صندوق بود به این شرکت‌ها پرداخت شد.

    به گفته وی تمامی تسهیلات اعطا شده از سوی صندوق پژوهش و فناوری اصفهان به جز یک شرکت، همه در قالب وام قرض‌الحسنه با نرخ 4 درصد به شرکت‌های متقاضی پرداخت شده است.

    مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری اصفهان به بیان تولیدات دانش پایه شرکت‌های دریافت کننده تسهیلات در زمینه تولید اقلام و محصولات مربوط به پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان، یادآور شد: شرکت‌های مورد حمایت صندوق نوآوری و صندوق پژوهش و فناوری اصفهان علاوه بر تولید ماسک و ژل ضدعفونی، موفق به ساخت دستگاه تشخیص دمای بدن از روی چهره شده‌اند که در فرودگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    احمد ورد با اشاره به اینکه عمده شرکت‌هایی که از تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری اصفهان تسهیلات دریافت کرده‌اند مربوط به شرکت‌های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان هستند، گفت: ما در استان "لرستان" نیز در زمینه انعقاد 2 قرارداد بزرگ به مبلغ 5.5 میلیارد تومان به توافق رسیدیم که به زودی به عقد قرارداد منجر خواهد شد.

    مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه تولید کیت تشخیص بیماری کرونا و داروی این بیماری دو شرکت ورود کرده‌اند. هر چند حوزه دارو یک حوزه پر ریسکی است ولی از منابع خود به این دو شرکت تسهیلاتی ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم به شکست زنجیره انتقال این ویروس کمک کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی