عصر بازار

ژاپن در بسته محرک جدیدش ضرر ناشی از تعویق المپیک را لحاظ می‌کند

عصر اعتبار- دولت ژاپن در بسته محرک جدید خود برای مقابله با آثار ناشی از شیوع ویروس کرونا، این موضوع را لحاظ خواهد کرد که تعویق یک ساله المپیک میزان تقاضا را در سال جاری به ارزش تریلیون‌ها یِن از بین خواهد برد.

ژاپن در بسته محرک جدیدش ضرر ناشی از تعویق المپیک را لحاظ می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، «یاسوتوشی نیشیمورا» وزیر اقتصاد ژاپن در یک برنامه تلویزیونی با تایید این خبر گفت: به تعویق افتادن میزان تقاضا تا سال آینده به دلیل تعویق المپیک بدین معنا است که همان میزان تقاضا در سال جاری از بین می‌رود. ما در جمع‌بندی خود برای عرضه بسته محرک اقتصادی این موضوع را لحاظ خواهیم کرد.

    دولت ژاپن در نظر دارد تا بدون فوت وقت بسته محرک اقتصادی اضطراری را برای مقابله با آثار ناشی از پاندمی کووید-19 آماده و عرضه کند.

    این بسته کمک نقدی را به خانواده‌هایی که در بحران کرونا در مضیقه هستند، شامل شده و در مقایسه با اقدامات اضطراری مشابهی که در بحران مالی سال 2008 جهان صورت گرفت، به مراتب بزرگ‌تر و وسعت بیشتری دارد.

    نیشیمورا در این برنامه تلویزیونی ضمن اشاره به اینکه کسب و کارهای خُرد و متوسط به شدت از رکود ناشی از پاندمی لطمه خورده اند، گفت که کمک‌های نقدی گنجانده شده در این بسته به افرادی که درآمد آنان به شدت کاهش پیدا کرده است، عرضه خواهد شد.

    بدنبال شیوع ویروس کرونا، کمیته بین المللی المپیک در تصمیمی مشترک با کمیته سازماندهی المپیک 2020 توکیو و همچنین سایر نهادهای ورزشی بین المللی و فدراسیون های ورزشی جهانی، بازی‌های المپیک را یک سال به تعویق انداخت.

    براساس تازه‌ترین آمار منتشر شده توسط واشنگتن پست، تعداد کل موارد تایید شده مبتلا به کووید-19 در ژاپن در حال حاضر یک هزار و 724 نفر بوده که از این تعداد 55 تن جان خود را از دست داده و دست کم 372 نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی