عصر بازار

جزئیات بسته معیشتی در سال ۹۸

عصر اعتبار- بسته کمک معیشتی از آذر ماه سال ۹۸ تا اواخر سال ۹۸ در ۴ نوبت به مشمولین واریز شده است.

جزئیات بسته معیشتی در سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان،  از آذرماه سال 98 در پی اصلاح قیمت بنزین دولت اقدام به واریز بسته حمایت معیشتی به حساب 60 میلیون ایرانی کرد که تاکنون چهار مرحله از این بسته به حساب مشمولین واریز شده است.

    مرحله اول واریز حمایت معیشتی در سه نوبت به حساب سرپرست خانوار‌های مشمول واریز شد این فصل به ازای خانوار‌های تک نفره 55 هزار تومان خانوار دو نفره 103 هزار تومان خانوار سه نفره 138 هزار تومان خانوار 4 نفره 172 هزار تومان و خانوار‌های 5 نفره و بیشتر 250 هزار تومان بوده است.

    پس از واریز مرحله اول محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد افرادی که بسته معیشتی به آن‌ها پرداخته شده است بر اساس بررسی‌های اطلاعات مالی آن‌ها بوده و کسانی که ارزش ملک آن‌ها بیش از یک میلیارد و 900 میلیون تومان یا خودرو بیش از 500 میلیون تومان دارند مشمول دریافت این بسته نشده اند.

    در تاریخ دهم دی ماه دومین مرحله بسته معیشتی به حساب خانوار‌های مشمول واریز شد و از این نوبت 419 هزار خانوار جدید به تعداد مشمولین اضافه شد و این خانوار‌ها هر دو مرحله را به صورت یکجا دریافت کردند.

    دولت طی چند مرحله سامانه‌های مختلفی را معرفی کرد تا افرادی که نسبت به دریافت بسته معیشتی اعتراض دارند در این سامانه‌ اطلاعات خود را وارد کنند و پس از بررسی‌های دولت در صورتی که مشمول دریافت بسته معیشتی شدند مبالغ به حساب آن‌ها واریز شود.

    در تاریخ 9 بهمن سال 98 سومین مرحله بسته معیشتی به حساب 18 میلیون و 997 هزار خانوار واریز شد.

    از مرحله سوم تعداد 757 هزار نفر  به تعداد مشمولین اضافه شد و این خانوار‌ها مبالغ هر سه مرحله را به صورت یکجا دریافت کردند.

    پس از واریز مرحله سوم طرحی در مجلس مطرح شد با این عنوان که یارانه نقدی و بسته معیشتی با یکدیگر ادغام شوند و مبالغ تحت عنوان یک یارانه به حساب مشمولین واریز شود، اما این پیشنهاد با انتقاد‌های زیادی مواجه شد و به مرحله اجرا نرسید.

    در نهایت آخرین مرحله واریز بسته معیشتی سال 98 در تاریخ 11 اسفند به حساب مشمولین واریز شد و از این مرحله تعداد 286 هزار و 149 خانواده جدید بسته حمایتی دریافت کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی