عصر بازار

نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد؛

مشکلی به نام مالیات برای طلافروشان در زمان قرنطینه

عصر اعتبار- نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به زمان ارایه اظهارنامه‌های مالیاتی تا آخر فروردین ماه و تعطیلی واحدهای کسب طلا وجواهر تا این زمان خواستار تمهیدات لازم و بسته های حمایتی شد.

مشکلی به نام مالیات برای طلافروشان در زمان قرنطینه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، مسعود یزدانی مشکلات اخیر را برای اصناف و صنف طلا و جواهر در 40 سال اخیر بی سابقه خواند و اظهار داشت: متاسفانه امروز در شرایط خاص متاثر از این بیماری شاهد تصمیماتی هستیم که باعث ضربه شدید به بدنه اصناف به ویژه صنف و صنعت طلا و جواهر می شود.

    وی با اشاره به مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی زمستان تا پایان فروردین 99 خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی واحدهای کسبی طلا و جواهر اعم از بازار و واحدهای طلافروش و پاساژها از اول اسفند تا 31 فروردین عملا ارائه اظهارنامه مالیاتی تا این مدت، کار مشکل و نشدنی است و از سازمان امورمالیاتی و ستاد ملی کرونا خواهشمندیم ضمن معافیت های مالیاتی، با ارائه بسته های حمایتی این صنف و همه اصناف را در این شرایط بحرانی یاری کند.

    نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران یادآور شد: وضعیت اصناف به ویژه صنف طلا و جواهر در شرایطی است که علیرغم راکد بودن کار و سرمایه در یک ماه و نیم اخیر، عملا شب عیدی کاملا تعطیل را سپری کرده و هیچ خرید و فروش انجام نداده و درآمدی در این مدت کسب نکرده اند.

    یزدانی طلا را ابزار و وسیله کار اهالی این صنف عنوان کرد و افزود: اگر همکاران صنفی ما طلا نداشته باشند عملا کاری نمی توانند انجام دهند، و شرایط ایجاد شده در پی گسترش کرونا اعضای صنفی ما را متاسفانه با مشکلات و معضلات متعددی مواجه کرده است‌.

    وی مسایل مربوط به مالیات و اظهارنامه های مالیاتی، عدم توان پرداخت اجاره های سنگین توسط واحدهای استیجاری به علت نداشتن درآمد، بیمه های کارگری، وجود طلای امانی دست همکاران صنفی و عدم تسویه حساب‌های پایان سال، و چک های بانکی دست فعالان این صنف با وجود باز بودن بانک‌ها که عملا به پول تبدیل نشده را از مشکلات مهم این صنف در موقعیت کرونایی فعلی برشمرد.

    عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران یادآور شد: مشکل چک‌ها در بازار جدی است و این مورد زنجیروار بهم متصل است، اگر بانک مرکزی جلوی برگشت چک‌ها را همانطور که وعده داده بود بگیرد گام مهمی در آرامش بازار برداشته است.

    یزدانی ضمن لزوم حمایت از تولیدکنندگان طلا و جواهر که دارای ده‌ها کارگر هستند، افزود: بسیاری از همکاران ما کارگران روزمزد هستند و روزانه با فعالیتی که انجام می دهند به امرار معاش مشغولند و راه دیگری برای ارتزاق خود ندارند، و با تعطیلی بازار و متوقف شدن کسب و کارها با مشکلات جدی مواجه هستند که امیدواریم بسته های حمایتی دولت مشمول حال ایشان هم بشود.

    نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان بالا بودن هزینه ها در صنف طلا و جواهر ادامه داد: صنف و صنعت طلا و جواهر بسیار شکننده است و با تصمیمات نادرست بسیار آسیب پذیر خواهد بود، لذا از مسئولان دولتی و ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهشمندم تصمیمات مورد نظر صنفی را بالاخص برای صنف طلا و جواهر تسهیل کننده و حامی اتخاذ نمایند و فقط در حد صحبت و دستورالعمل نبوده، و در عمل به نفع اصناف باشد.

    این فعال صنفی یادآور شد: در زمانی که بسیاری از خانواده ها در شرایط سخت اقتصادی و رکود حاصل از کرونا مجبور به فروش پس انداز طلایی خود هستند، طلافروشان تعطیل می باشد و این مشکلی برای بسیاری از مردم گرفتار است.

    یزدانی در پایان از دولت، ستاد ملی کرونا و اتاق اصناف و نماینده وزارت صمت در اتاق اصناف درخواست کرد تا مشکلات همه اصناف به ویژه صنف و صنعت طلا و جواهر را در شرایط فعلی در نظر گرفته و با درایت و تدبیر کمک حال اصناف باشند تا این شرایط خاص به یاری خدا سپری شده و از این مقطع کنونی به سلامت عبور کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی