عصر بازار

دلار در سال٩٩ چقدر گران مى‌شود؟

عصر اعتبار- یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانى تهران معتقد است که این روزها رونق بورس، باعث جذب سرمایه‌هاى مردم از سایر بازارها همچون طلا و ارز و مسکن شده، اما اگر بورس کنترل نشود شاهد جهش قیمت سایر بازارها در سال٩٩ خواهیم بود.

دلار در سال٩٩ چقدر گران مى‌شود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، حسن فروزان فرد  با اشاره به نوسانات بازار ارز در سال٩٨ اظهار کرد: خوشبختانه طى سال گذشته به رغم اتفاقات مهم سیاسى و اقتصادى که رخ داد، همچون التهابات در منطقه و افزایش قیمت بنزین، نرخ ارز افزایش چندانى نداشت و به قیمت‌هایى که خیلى از مردم و حتى کارشناسان اقتصادى در سال٩٧ پیش‌بینى مى‌کردند نرسید.

    او ادامه داد: به عقیده من رونق بازار سرمایه که در سال گذشته کاملا محسوس بود، باعث شد نقدینگى از سایر بازارها جدا و وارد بورس شود؛ از همین رو عدم سرمایه بالا در بازار ارز در کنار مدیریت صحیح بانک مرکزى، باعث شد در این سال شاهد جهش افسار گسیخته نرخ ارز مثل سال٩٧ نباشیم.

    فروزان فرد درباره قیمت احتمالی دلار در سال٩٩ بیان کرد: با توجه به شرایط حال حاضر دنیا و ایران که ناشى از شیوع ویروس کروناست، پیش‌بینى اقتصاد کشور و بازارها دشوار و غیرقابل استناد است اما قبل از شیوع کرونا و با توجه به روند نرخ ارز در سال٩٨، پیش‌بینى ما این بود که قیمت دلار در سال٩٩ به بیش از ١٧هزار تومان نخواهد رسید.

    این فعال بخش خصوصى گفت: در حال حاضر مهم‌ترین بازار در کشور به احاظ روند بازدهى، بازار سرمایه است؛ به این ترتیب تا زمانى که بورس رونق داشته باشد سایر بازارها مثل طلا، سکه و ارز تا حدودى قابل کنترل است و به نظر مى‌رسد این رونق بازار سرمایه تا نیمه اول امسال ادامه دار باشد؛ اما اگر بورس کنترل نشود شاهد جهش قیمت طلا و دلار در سال99 خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی