عصر بازار

ایجاد ۱۷۴ هزار فرصت شغلی برای مددجویان توسط کمیته امداد در سال ۹۸

عصر اعتبار- قائم‌مقام کمیته امداد از ایجاد ۱۷۴ هزار فرصت شغلی برای مددجویان توسط کمیته امداد در سال ۹۸ خبر داد و گفت: روند توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت با یک فرآیند جدید بازطراحی می‌شود.

ایجاد ۱۷۴ هزار فرصت شغلی برای مددجویان توسط کمیته امداد در سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حسین صمصامی در آئین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید کمیته امداد استان ایلام، توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت را مهمترین برنامه کمیته امداد در سال‌های اخیر عنوان کرد و افزود: سال گذشته 4600 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت و 174 هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شد.

    وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان از کارآمدترین ابزارها برای توانمندسازی است، گفت: روند توانمندسازی مددجویان متناسب با شرایط کشور و بر اساس یک فرایند جدید توسط این نهاد باز طراحی شده و پس از نجام بررسی‌های لازم، به زودی ابلاغ خواهد شد.

    قائم‌مقام کمیته امداد اضافه کرد: اگرچه تاکنون اقدامات بسیار خوبی برای اشتغال مددجویان انجام شده اما با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و خانواده‌های نیازمند، این اقدامات کافی نبوده و برای توسعه این روند نیازمند برنامه‌های موثرتری هستیم.

    صمصامی با اشاره به تلاطم‌های اقتصادی چند سال اخیر در کشور، خاطرنشان کرد: اگر اشتغال و توانمندسازی مددجویان به درستی انجام شود، خانواده‌ها بهتر می‌توانند خود را با شرایط و مشکلات اقتصادی وفق دهند؛ به همین دلیل موضوع اشتغال‌زایی برای مددجویان این نهاد امسال جدی‌تر از قبل خواهد شد.

    وی با اشاره به برنامه‌های این نهاد برای توانمندسازی مددجویان ایلامی و نقش خیران و نیکوکاران در راستای تحقق این مساله، گفت: امیدواریم با توجه ویژه به واگذاری امور محرومان و خدمت‌رسانی به آنان از طریق مراکز نیکوکاری، به سمت بهره‌گیری از این ظرفیت‌های بزرگ مردمی حرکت کنیم.

    قائم مقام کمیته امداد در ادامه سفر خود به استان ایلام با حجت الاسلام کریمی تبار، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در این استان دیدار کرد.

    حجت الاسلام کریمی تبار در این جلسه که با حضور مدیران کل سابق و جدید کمیته امداد استان ایلام انجام شد، کمیته امداد را پیشتاز در تولید اشتغال، تامین معیشت و ترویج مسائل فرهنگی و دینی در جامعه دانست و گفت: برخورد مدیران و کارکنان این نهاد با خانواده‌ها باید بر اساس تکریم، احساس وظیفه و عاطفی باشد.

    وی ایجاد اشتغال برای نیازمندان را از جمله اقدامات برجسته این نهاد برای خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم که خانواده‌های زیادی با کمک کمیته امداد به خوداتکایی و توانمندسازی رسیده‌اند.

    قائم مقام کمیته امداد نیز در این دیدار با بیان اینکه هم‌اکنون 2 میلیون و 400 هزار خانوار در سطح کشور تحت حمایت کمیته امداد هستند، گفت: توانمندسازی این خانواده‌ها از اهداف اصلی کمیته امداد است.

    صمصامی افزود: در کنار توانمندسازی مددجویان، خدمات دیگری همچون ساخت یا خرید مسکن، خدمات فرهنگی، خدمات درمانی و موارد دیگر صورت می‌گیرد که به عنوان مثال در زمینه درمان هم اکنون بیش از 80 هزار بیمار صعب‌العلاج از حمایت این نهاد برخوردار هستند.

    قائم‌مقام کمیته امداد همچنین در این سفر با قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام دیدار کرد.

    به گزارش سایت خبری کمیته امداد، وی در این دیدار با بیان اینکه مشکلات خانواده‌های مددجو محدود به چالش‌های مالی و معیشتی نیست، گفت: در مواردی، فقر فرهنگی خانواده‌ها به عنوان زیربنای توانمندسازی، از مسائلی است که کمیته امداد باید به رفع آن کمک کند.

    صمصامی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای رفع محرومیت و کمک به اقشار آسیب‌پذیر، خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه و اختیاراتی که شخص استاندار دارد و با توجه به تعاملات مثبتی که بین کمیته امداد و استانداری وجود دارد، فرصت بسیار خوبی برای کاستن از سطح محرومیت‌ها و نیازهای مددجویان استان خواهد بود.

    سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام نیز در این نشست با برشمردن چالش‌ها و ظرفیت‌های استان گفت: در این استان محرومیت زیاد است، اما در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی به ویژه در حوزه‌های نفت و گاز و پتروشیمی انجام شده و زیرساخت‌های استان تقویت شده است.

    استاندار ایلام با اشاره به اینکه دولت و مجلس در چند سال گذشته کمک‌های خوبی را به نیازمندان و مددجویان اختصاص داده‌اند، افزود: اگر توانمندسازی برای خانواده‌های تحت حمایت به خوبی انجام شود، شاهد برطرف شدن دیگر مشکلات آنان خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو