عصر بازار

اصفهان، بیشترین تسهیلات تولید و اشتغال را به خود اختصاص داد

عصر اعتبار- جدیدترین آمار منتشره از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که طی ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۸ حدود ۳۲ هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان تسهیلات در قالب پروژه رونق تولید و از ابتدای اسفند ۹۷ تا پایان بهمن ۹۸، ۳۲۹۳ میلیارد تومان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال به واحدهای تولیدی پرداخت شده که به ترتیب تهران و اصفهان بیشترین حجم این تسهیلات را به خود تخصیص دادند.

اصفهان، بیشترین تسهیلات تولید و اشتغال را به خود اختصاص داد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بر اساس این آمار از ابتدای سال 1398 تا پایان بهمن ماه در قالب پروژه رونق تولید بیش از 32 هزار و 273 میلیارد تومان صرف تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد شده است. این پرداختی ها در قالب 20 هزار و 459 فقره تسهیلات بوده است.

    البته به نظر می‌رسد تفاوت چشمگیری در ارائه این تسهیلات به استان‌های مختلف وجود دارد. به طوری‌که استان تهران با دریافت حدود 6730 میلیارد تومان بیشترین تسهیلات رونق تولید را به خود اختصاص داده است. بعد از آن استان‌های البرز و مرکزی نیز به ترتیب با دریافت 3412 میلیارد تومان و 1879 میلیارد تومان در مرتبه دوم سوم دریافت این تسهیلات قرار دارند. این در حالی است که تا پایان بهمن ماه 98 استان کهگیلویه و بویر احمد کمترین سهم از این تسهیلات، معادل 17 میلیارد و 370 میلیون تومان دریافت کردند.

    همچنین خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان دومین و سومین استانی هستند که کمترین تسهیلات رونق تولید را دریافت کردند، به طوری که در 11 ماهه سال 98 به ترتیب 45 میلیارد و 550 میلیون تومان و 77 میلیارد و 880 میلیون تومان در قالب پروژه رونق تولید به این دو استان اختصاص یافته است. سهم مناطق آزاد نیز از تسهیلات رونق تولید در این مدت 67 میلیارد و 170 میلیون تومان بوده است.

    پرداخت 3هزار و 293 میلیارد تومان تسهیلات برای برنامه تولید و اشتغال

    همچنین آمارهای وزارت صمت نشان می‌دهد که از ابتدای اسفند 97 تا پایان بهمن 98 بیش از 3293 میلیارد تومان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره 18) پرداخت شده است. این میزان تسهیلات به 553 فقره طرح پرداخت شد. بیشترین پرداختی از این محل به استان اصفهان با 324 میلیارد و 300 میلیون تومان و کمترین پرداختی به استان چهارمحال و بختیاری به مبلغ چهار میلیارد و 80 میلیون تومان بود.

    تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه با بهره 14 درصد پرداخت می‌شود که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه بهین یاب از این ظرفیت در راستای تامین سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی و یا تکمیل واحدهای تولیدی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی استفاده کنند.

    البته در بین‌ استان‌هایی که طی مدت یاد شده تسهیلات برنامه تولید اشتغال را دریافت کردند، تهران رتبه چهارم را دارد و دومین و سومین استانی که بیشترین تسهیلات را به خود اختصاص دادند به ترتیب البرز و مرکزی با  دریافت حدود 294 و 280 میلیارد تومان هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی