عصر بازار

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خبر داد؛

اختصاص ۵۰ میلیارد برای درمان بیماران خاص کمیته امداد

عصر اعتبار- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارائه خدمات درمانی به ۸۰ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت این نهاد خبر داد.

اختصاص ۵۰ میلیارد برای درمان بیماران خاص کمیته امداد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، حسین خدرویسی، با بیان اینکه بیش از 80 هزار بیمار صعب‌العلاج و خاص تحت حمایت کمیته امداد هستند، ادامه داد: ارائه خدماتی درمانی بر اساس بسته خدمتی بیمه مکمل به هفت هزار بیمار خاص با اعتباری معادل 6 میلیارد تومان در سال گذشته انجام شده است.

    وی به پرداخت ماهانه 150 هزار تومان به عنوان هزینه نگهداری در منزل برای 15 هزار بیمار صعب‌العلاج اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات درمانی بیمه مکمل به 74 هزار نفر بیمار صعب‌العلاج تحت حمایت با مبلغ 44 میلیارد تومان از دیگر خدمات کمیته امداد در حوزه سلامت خانواده‌های تحت حمایت است.

    خدرویسی با تاکید بر لزوم ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های بهداشتی و پیشگیرانه برای مددجویان، خاطرنشان کرد: برای 400 هزار نفر از مددجویان تحت پوشش امداد با اولویت مناطق محروم، خدماتی از قبیل غربالگری انواع بیماری‌های غیر واگیر، برگزاری کلاس‌های آموزش بهداشت و سلامت، تحویل سبد اقلام بهداشتی و … با هزینه‌ای بالغ بر مبلغ هشت میلیارد تومان در سال گذشته انجام شد.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اجرای برنامه رفع سو تغذیه کودکان زیر پنج سال تاکید کرد: برای 137 هزار نفر کودک زیر پنج سال که از سوی مراکز بهداشت به امداد معرفی شده‌اند، سبد غذایی ماهیانه به ارزش 100 هزار تومان واریز می‌شود.

    خدرویسی برنامه رفع سو تغذیه مادران باردار و شیرده را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد برای ارتقای سلامت جامعه هدف و نیازمندان عنوان کرد و گفت: برای 2 هزار نفر از مادران باردار و شیرده تحت پوشش کمیته امداد، ماهیانه سبد غذایی به ارزش 100 هزار تومان ارائه می‌شود و تاکنون مبلغ حدود 1,5 میلیارد تومان به همین منظور هزینه شده است.

    وی با اشاره به واگذاری خدمات درمانی مددجویان در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت به سازمان بیمه سلامت ایران، افزود: تا پایان سال 98 بیش از 600 هزار دفترچه برای این دسته از مددجویان صادر و خدمات درمانی آنها تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفت.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اضافه کرد: با وجود واگذاری خدمات درمانی مددجویان شهری به سازمان بیمه سلامت، ارائه خدمات بیمه مکمل به همه خانواده‌های تحت حمایت همچون گذشته تداوم داشته و در همین زمینه 133 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی