عصر بازار

در راستای کمک به کشورهای آسیب‌پذیر؛

بریتانیا ۲۰۰ میلیون پوند به سازمان بهداشت جهانی کمک می‌کند

عصر اعتبار- بریتانیا اعلام کرد که برای کمک به کُند شدن روند شیوع کرونا در کشورهای آسیب پذیر و جلوگیری از موج دوم ابتلا، مبلغ ۲۰۰ میلیون پوند (۲۴۸ میلیون دلار) به سازمان بهداشت جهانی و خیریه‌ها کمک خواهد کرد.

بریتانیا ۲۰۰ میلیون پوند به سازمان بهداشت جهانی کمک می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، براساس آمار منتشر شده توسط رویترز، تاکنون بیش از 1.6 میلیون نفر در سرتاسر جهان به این ویروس جدید مبتلا شده و آمار جانباختگان نیز از 100 هزار تن تجاوز کرده است. از زمان گزارش نخستین مورد ابتلا به کرونا در چین در دسامبر 2019، این ویروس کشنده خود را به 210 کشور بسط داده و «آن مری ترولیان» معاون وزیر کشور بریتانیا در امور توسعه بین الملل معتقد است که کمک کردن به کشورهای فقیر حالا می‌تواند مانع بازگشت ویروس به بریتانیا شود.

    آمار تلفات بریتانیا تاکنون حدود 10 هزار نفر گزارش شده و این کشور از این حیث در رتبه پنجم جهان قرار دارد. ترولیان در بیاینه ای اعلام کرد: در حالی که پزشکان و پرستاران برجسته ما در خانه با ویروس کرونا مقابله می‌کنند، ما نیروی متخصص و کمک مالی بریتانیا را به سرتاسر جهان ارسال می‌کنیم تا از ورود دومین موج مرگ و میر به خاک بریتانیا ممانعت به عمل آوریم.

    وی افزود: ویروس کرونا برای مرزهای کشوری احترامی قائل نیست بنابراین توانایی ما برای محافظت از مردم بریتانیا تنها زمانی موثر خواهد بود که سیستم بهداشتی و درمانی کشورهای آسیب‌پذیر و در حال توسعه را نیز تقویت کنیم.

    دولت بریتانیا گفته است که 130 میلیون پوند به آژانس‌های سازمان ملل متحد و 65 میلیون پوند نیز به سازمان بهداشت جهانی کمک خواهد کرد. 50 میلیون پوند دیگر نیز برای کمک به مناطق جنگ زده و دورافتاده، به صلیب سرخ اختصاص خواهد داد و علاوه بر این، 20 میلیون پوند دیگر نیز به سایر موسسات و خیریه‌ها تعلیق می‌گیرد.

    این مبلغ به کشورهایی جنگ‌زده‌ای همچون یمن که سیستم بهداشتی ضعیفی داشته و نخستین مورد ابتلای خود را جمعه گزارش داده و همچنین بنگلادش که میزبان حدود 850 هزار پناهنده روهینگایی در کمپ‌های متراکم است، کمک قابل توجهی خواهد کرد.

    حمایت بریتانیا از سازمان بهداشت جهانی با دیدگاه «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا تناقض دارد؛ کسی که نحوه مدیریت کووید-19 را توسط این سازمان جهانی مورد انتقاد قرار داده و گفته است که دولت وی شاید بودجه و اعتبار تخصیصی از سوی واشنگتن را مورد بازنگری قرار دهد.

    «تدروس آدهانوم» دبیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت: کمک سخاوتمندانه بریتانیا بیانیه‌ای قدرتمند است مبنی بر اینکه این (ویروس) یک تهدید جهانی بوده و پاسخ جهانی را طلب می‌کند. در این (بحران) همگی کنار هم هستیم و این یعنی حفاظت از سلامت جهان به حفظ سلامت مردم بریتانیا کمک خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی